نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفاضلی منیع, آیت اللهfa_IR
dc.contributor.authorدنیایی, شادیfa_IR
dc.contributor.authorیوسفی, مسلمfa_IR
dc.contributor.authorرنجبر, ناصرfa_IR
dc.contributor.authorحافظ, فاطمهfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:31:51Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:31:51Z
dc.date.available1399-07-09T11:31:51Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:31:51Z
dc.date.issued2019-08-23en_US
dc.date.issued1398-06-01fa_IR
dc.date.submitted2019-03-12en_US
dc.date.submitted1397-12-21fa_IR
dc.identifier.citationفاضلی منیع, آیت الله, دنیایی, شادی, یوسفی, مسلم, رنجبر, ناصر, حافظ, فاطمه. (1398). ارزیابی ویژن یک (Vision 1): کتاب آموزش زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطه. پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی, 19(6), 273-297. doi: 10.30465/crtls.2019.4387fa_IR
dc.identifier.issn2383-1650
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.30465/crtls.2019.4387
dc.identifier.urihttp://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_4387.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403958
dc.description.abstractمطالعۀ حاضر به‌منظور ارزیابی کتاب درسی زبان انگلیسی پایۀ اول دورۀ دوم متوسطه، <em>ویژن یک</em> (<em>Vision</em> <em>1</em>)،<strong> </strong>انجام گرفت. بدین‌منظور، پرسش‌نامۀ برگرفته از مطالعۀ احمدی صفا و همکاران (1396) با بررسی مجدد پایایی و روایی بین 150 معلم زبان انگلیسی انتخاب‌شده براساس نمونه‌گیری در‌دست‌رس توزیع شد. به‌علاوه، مصاحبه‌ای نیمه‌ساختاریافته شامل ارزیابی کلی کتاب، مزیت کتاب تازه‌تألیف بر کتب پیشین آموزش زبان، دیدگاه معلمان درخصوص تحقق اهداف کتاب، نقاط ضعف کتاب، پیش‌نهاد‌های معلمان برای چاپ‌های آتی طراحی شد و با بیست نفر از معلمان فوق انجام گرفت. نتایج نشان داد که معلمان رضایت نسبتاً بالایی از 1) مواد کمک‌درسی و کتاب راه‌نمای معلم، 2) موارد گرامری، موارد واژگانی، و انواع نقش‌های زبانی، 3) محتوا و مهارت‌‌های زبانی، 4) فعالیت‌ها و تمرین‌‌ها، 5) طرح و قالب، 6) روش تدریس دارند. درحالی‌که در بخش کیفی مطالعه، معلمان کتاب را تلاشی ناموفق در دست‌یابی به اهداف موردنظر ارزیابی کردند.fa_IR
dc.format.extent228
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherپژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofپژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانیfa_IR
dc.relation.ispartofCritical Studies in Text & Programs Of Human Scienceen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.30465/crtls.2019.4387
dc.subjectآموزش زبان انگلیسیfa_IR
dc.subjectکتاب ویژن یکfa_IR
dc.subjectمعلمان ایرانیfa_IR
dc.subjectنقد کتاب درسیfa_IR
dc.titleارزیابی ویژن یک (Vision 1): کتاب آموزش زبان انگلیسی پایۀ دهم دورۀ دوم متوسطهfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی- پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدکترای تخصصی، استادیار گروه زبان انگلیسی، دانشکدۀ ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه بوعلی‌سیناfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‌سیناfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‎سیناfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‌سیناfa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری، گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‌سیناfa_IR
dc.citation.volume19
dc.citation.issue6
dc.citation.spage273
dc.citation.epage297


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد