• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 18, شماره 8
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 18, شماره 8
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزیابی کتاب آموزش زبان انگلیسی پایة اول دورة متوسطة اول: پراسپکت یک

    (ندگان)پدیدآور
    احمدی‌صفا, محمددنیایی, شادیسهرابی, شیلانفراهانی, مجتبیخاسمی, دایانساعدپناه, الهه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    298.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف تحقیق حاضر ارزیابی کتاب آموزش زبان انگلیسی پایة اول دورة متوسطة اول (هفتم)، پراسپکت یک، است که در سال‌های اخیر توسط وزارت آموزش و پرورش ایران طراحی و مورداستفاده قرار گرفته است. بدین منظور، پرسش‌نامه‌ای محقق‌ساخته طراحی شد و براساس اطلاعات حاصل از اجرای آزمایشی، روایی، و پایایی پرسش‌نامه با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی و آزمون آلفای کرانباخ موردتأیید قرار گرفت. نتایج شاخص کفایت نمونه، تست بارتلت، و نیز آلفای کرانباخ (96/0) حاکی از آن بود که پرسش‌نامة مذکور روایی مناسب و پایایی بالایی دارد. شرکت‌کنندگان اصلی این پژوهش شامل 188 معلم زبان انگلیسی در دورة اول متوسطهبودند که براساس نمونه‌گیری دردست‌رس از هفت استان کشور انتخاب شدند. هم‌چنین 146 نفر از معلمان مورد مصاحبه‌ای نیمه‌ساختاریافته قرار گرفتند. نتایج پژوهش حاکی از آن بود که معلمان از: الف) طرح و قالب ظاهری کتاب، ب) فعالیت‌ها و تمرین‌‌‌‌های کتاب، ج) محتوای کتاب به‌لحاظ ایجاد توازن میان چهار مهارت زبانی، د) عملکرد مطالب کمک درسی و راه‌نمای معلم، ه) دستور زبان، واژگان، و انواع نقش‌های زبانی و بالاخره، و) ارائة روش تدریس مناسب رضایت لازم را ندارند.
    کلید واژگان
    ارزیابی مواد درسی
    پراسپکت یک
    معلمان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی
    ایران

    شماره نشریه
    8
    تاریخ نشر
    2018-10-23
    1397-08-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار گروه زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی سینا همدان
    دانشجوی کارشناسی ‌ارشد، آموزش ‌زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی ‌سینا، همدان
    دانشجوی ‌کارشناسی‌ ارشد، آموزش ‌زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‌ سینا، همدان
    دانشجوی کارشناسی‌ ارشد، آموزش ‌زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی‌ سینا، همدان
    دانشجوی‌ کارشناسی ‌ارشد، آموزش‌ زبان انگلیسی، دانشگاه ‌بوعلی‌ سینا، همدان
    دانشجوی کارشناسی ‌ارشد، آموزش ‌زبان انگلیسی، دانشگاه بوعلی ‌سینا، همدان

    شاپا
    2383-1650
    URI
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_3458.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403821

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب