• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 17, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 17, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقدی بر کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشتۀ آموزش‌وپرورش تطبیقی: آموزش‌وپرورش ابتدایی و آموزش‌وپرورش پیش‌دبستان

    (ندگان)پدیدآور
    رحیمی‌نژاد, ویدا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    221.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    آموزش‌وپرورش تطبیقی نظامی تحقیقی است که به‌منظور دست‌یابی به شناخت جدید در زمینه‌های نظری و عملی، ازطریق مقایسة دو یا چند نظام تربیتی در کشورها و مناطق مختلف یا ادوار تاریخی متفاوت، ما را یاری می‌دهد. مراد از تطبیق بررسی و تحلیل مشابهت‌ها و تفاوت‌های موجود بین سیستم‌های مختلف تربیتی در زمینه‌های سازمانی، تشکیلاتی، شیوه‌های مدیریت، برنامه‌ها و روش‌های تربیتی، و هم‌چنین ارزش‌یابی‌های آموزشی در مراحل مختلف تعلیم و تربیت است. ازنظر مفهوم کلی این علم همة وجوه، ابعاد، و مسائل نظام‌های آموزش‌وپرورش را با هم مقایسه می‌کند؛ در اغلب دانشگاه‌های دنیا ازجمله دانشگاه‌های اروپایی و امریکایی جزء مواد درسی و تحقیقاتی سطوح کارشناسی ارشد و دکتراست. درمورد هدف‌های آموزش‌وپرورش تطبیقی دیدگاه‌های مختلفی مطرح است، ولی هدف اصلی آن توجه ملت‌ها و دولت‌ها به چگونگی جریان تعلیم و تربیت و روش‌های پیش‌گرفته‌شده ‌و نتایج اقدامات آن‌هاست. نقد کتاب انگلیسی برای دانشجویان رشتة آموزش‌وپرورش تطبیقی: آموزش‌وپرورش ابتدایی و آموزش‌وپرورش پیش‌دبستان نشان داد که اثر حاضر، علاوه‌بر علمی‌بودن، از ویژگی‌های درسی و آموزشی لازم تاحد زیادی برخوردار است، البته معدود کاستی‌هایی نیز در این کتاب وجود دارد؛ در این مقاله پیش‌نهاد‌هایی برای ارتقای کیفی اثر ارائه شده‌اند.
    کلید واژگان
    نقد کتاب
    آموزش‌وپرورش تطبیقی
    پیش‌دبستان
    مقطع دبستان
    مقطع متوسطه و مقطع دانشگاه
    آموزش بین‌المللی

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار زبان و ادبیات انگلیسی، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، پژوهشگاه مطالعات آموزش‌‌و‌پرورش

    شاپا
    2383-1650
    URI
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2779.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403647

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • طرح آموزش فراگیر / از تصویب تا اجرا (124تا128-14- 97-1388) 

      ضیایی, سوسن (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2009-12-01)
      تأمین و ارائهء خدمات مشاوره‌ای و توان‌بخشی مورد نیاز برای دانش‌آموز دارای نیازهای ویژهء تحت پوشش طرح؛  اختصاص ناکافی اعتبارات به سبب محدودیت‌ها و وجود برخی نگرش‌های نامناسب در مورد فراگیرسازی‌ آموزش و پرورش برای کودکان و ...

    • تأثیر مؤلفه‌های پدیده‌ی جهانی‌شدن بر برنامه‌های درسی تعلیمات اجتماعی دوره راهنمایی 

      سعادتمند, زهره؛ تیغ بخش, سمیرا (دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریزTbriz Branch, Islamic Azad University, 2011-08-23)
      پژوهش حاضر با هدف تحلیل محتوای برنامه­های درسی تعلیمات اجتماعی دوره‌ی راهنمایی بر مبنای مؤلفه­های پدیده جهانی­شدن انجام گرفت و مؤلفه های پژوهش شامل آموزش شهروندی، آموزش چند فرهنگی، آموزش صلح، آموزش محیط زیست و آموزش سلامت ...

    • ساختار آموزش و پرورش کودکان و دانش آموزان آسیب دیده بینایی (4تا 6-1-3- 1380) 

      ظروفی, محمدرضا (سازمان آموزش و پرورش استثنایی, 2001-10-01)
      در فایل منابع موجود می باشد  

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب