• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 17, شماره 6
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 17, شماره 6
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    نقدی بر کتاب مبانی امور مالی و بودجه (در آموزش‌و‌پرورش)

    (ندگان)پدیدآور
    انصاری, عبداله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    196.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    برای نقد کتاب مبانی امور مالی و بودجه (در آموزش‌وپرورش) از فرم داوری شورای بررسی متون و کتب علوم‌ انسانی استفاده شد. طبق نتایج، ارائۀ تفصیلی و یک‌پارچة مبحث بودجه‌ریزی، به‌هم‌راه قابلیت خواندن، نوع خط، و کیفیت چاپ نسبتاً خوب از مزایای این کتاب‌اند و بی‌بهره‌بودن از ویرایش ادبی و علمی، استناد به منابع به‌صورت دل‌خواه، و نبود تمرین و آزمون و جمع‌بندی در پایان هر فصل از کاستی‌های ظاهری کتاب به‌شمار می‌روند. مهم‌ترین کاستی محتوایی روزآمدنبودن به‌دلیل پوشش‌ندادن تحول گسترده در نظام آمارهای مالی دولت (GFS) و تغییرات ناشی از دگرگونی در مقررات و روش‌های بودجه‌ریزی در دولت و آموزش‌وپرورش است؛ کم‌توجهی به مبانی مالیة آموزش و اقتصاد سیاسی به‌منزلة پشتوانة نظری جنبه‌های کاربردی و زمینه‌ای که بودجه‌ریزی در آن واقع می‌شود و هم‌چنین نپرداختن به چگونگی توزیع اعتبارات درمیان استان‌ها، برنامه‌ها، و فعالیت‌ها در آموزش‌وپرورش از دیگرکاستی‌های محتوایی کتاب‌اند. ضعف دقت علمی در پرداختن به مباحث نظری نیز به‌چشم می‌خورد.
    کلید واژگان
    بودجة آموزش‌و‌پرورش
    مالیۀ آموزش‌و‌پرورش
    نقد کتاب
    ارزش‌یابی
    کتب دانشگاهی

    شماره نشریه
    6
    تاریخ نشر
    2017-11-22
    1396-09-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار اقتصاد آموزش و پرورش، سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی،

    شاپا
    2383-1650
    URI
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2777.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403642

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب