• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 16, شماره 38
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش‌نامه انتقادی متون و برنامه‌های علوم انسانی
    • دوره 16, شماره 38
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و نقد کتاب تاریخ ادبیات فرانسه: قرن نوزدهم

    (ندگان)پدیدآور
    رئیسی دهکردی, میترا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    326.4کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    علمی- پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    دروس آموزش تاریخ ادبیات فرانسه بخش بسیار مهمی از واحدهای کارشناسی زبان و ادبیات فرانسه را تشکیل می‌دهند. تاریخ ادبیات فرانسه در قرن نوزدهم و تفسیر متون آن در دو درس چهارواحدی ارائه می‌‌شود. برای تدریس این دروس بیش‌تر از کتاب‌های تاریخ ادبیات مورخان ادبی فرانسوی استفاده می‌شود. این کتاب‌ها معمولاً آراسته به گزیده‌های متون ادبی‌اند که به‌منظور توضیح در کلاس و نیز مطالعات تکمیلی از آن‌ها استفاده می‌شود. کتاب تاریخ ادبیات بدون گزیدۀ متون ادبی ناقص است، چراکه این متون و پرسش‌هایی که در ارتباط با آن‌ها می‌توان مطرح کرد، در رشد تفکر تحلیلی و انتقادی مخاطبان مؤثر خواهد بود. کتاب مورد نقد ما، تاریخ ادبیات فرانسه: قرن نوزدهم، در ظاهر، ویژگی‌های مذکور را دارد. مؤلفان این کتاب فقط به ارائۀ تاریخ ادبیات اکتفا نکرده‌اند، بلکه پس از توضیح دربارۀ زندگی‌‌نامه و معرفی آثار نویسندۀ مورد نظر و بعضاً بحث‌های مربوط به حوزۀ نقد ادبی و سبک‌شناسی، صفحاتی را به متون ادبی اختصاص داده‌ و بسیاری از فصول کتاب را با خلاصه‌ای از مطالب و تمرین‌ها به پایان رسانده‌اند. اما این کتاب، چه از نظر شکل و چه از نظر محتوا، کاستی‌‌های فراوان دارد. از این‌ رو، می‌کوشیم با بررسی ابعاد گوناگون این مشکلات به این پرسش پاسخ می‌دهیم که این اثر تا چه حد پاسخ‌گوی نیازهای دانشجویان دورۀ کارشناسی زبان و ادبیات فرانسة دانشگاه‌های کشور است.
    کلید واژگان
    کلیدواژه‌ها: زبان فرانسه
    تاریخ ادبیات
    قرن نوزدهم
    صورت
    محتوا

    شماره نشریه
    38
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و شورای بررسی متون و کتب علوم انسانی
    سازمان پدید آورنده
    استادیار زبان و ادبیات فرانسه، دانشگاه بوعلی سینا، همدان

    شاپا
    2383-1650
    URI
    http://criticalstudy.ihcs.ac.ir/article_2041.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403519

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب