نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorفرقانی, محمد مهدیfa_IR
dc.contributor.authorشمسایی نیا, رامینfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:29:07Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:29:08Z
dc.date.available1399-07-09T11:29:07Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:29:08Z
dc.date.issued2017-08-23en_US
dc.date.issued1396-06-01fa_IR
dc.date.submitted2017-05-08en_US
dc.date.submitted1396-02-18fa_IR
dc.identifier.citationفرقانی, محمد مهدی, شمسایی نیا, رامین. (1396). تعامل رسانه‌های جمعی و فناوری‌های نوین ارتباطی (بازنمایی اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی). مطالعات رسانه‌های نوین, 3(10), 212-263. doi: 10.22054/cs.2017.21482.210fa_IR
dc.identifier.issn2538-2209
dc.identifier.issn2476-6550
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.21482.210
dc.identifier.urihttp://nms.atu.ac.ir/article_7700.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/403048
dc.description.abstractپژوهش پیشرو کوششی برای ارائه رهیافتی به فراگرد تعامل رسانه های جمعی و شبکه های اجتماعی در تولید جریان های اصلی خبر و پویش های اجتماعی با مطالعه موردی بازنمایی اقتصاد مقاومتی به مثابه یک الگوی توسعه ملی است. روند اقبال کاربران به شبکه های اجتماعی(بویژه پیام رسان های موبایل محور) مدیران رسانه های جمعی را بر آن داشته است تا از ظرفیت این فناوری های نوین ارتباطی برای توزیع مناسبتر تولیدات خود در فضای مجازی بهره بیشتری گیرند، ترکیب و تعامل رسانه های جمعی مانند خبرگزاری ها و رسانه های اجتماعی(برای توزیع موثر خبر و ایجاد پویش اجتماعی) بهینه ترین حالت اثرگذاری رسانه ها برای اقناع افکار عمومی و اجرای الگوهای توسعه ملی است. در ایران آسیب پذیری اقتصاد ملی در برابر تکانه های طبیعی و تعمدی اقتصاد جهانی و داخلی، سیاستگذاران را بر آن داشت تا الگویی درون زا، برون گرا و متناسب با شرایط بومی کشور با عنوان اقتصاد مقاومتی طراحی کنند. در این پژوهش برای سنجش جامع رویکرد های رسانه های نزدیک به گفتمان های مسلط به اقتصاد مقاومتی به تحلیل گفتمانی 63 متن از خبرگزاری های ایسنا، صداوسیما و فارس به نمایندگی از سه گفتمان مسلط اصلاح طلبان، حاکمیت، اصولگرایان پرداخته شده است. در نتیجه گیری نمودار مقایسه ای مزیت ها و محدودیت های «پایگاه آنلاین» و «کانال تلگرام» خبرگزاری ها آمده است، تحلیل گفتمانی این سه رسانه نشان از فقدان قرائت مشترک از معنای اقتصادمقاومتی و واگرایی نسبی و نگاه بخشی نگرانه رویکرد هر رسانه متناسب با گفتمان مسلط نزدیک به آن دارد.fa_IR
dc.format.extent5842
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه‌های نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Media Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.21482.210
dc.subjectاقتصاد مقاومتیfa_IR
dc.subjectبازنماییfa_IR
dc.subjectرسانه های جمعیfa_IR
dc.subjectشبکه اجتماعی تلگرامfa_IR
dc.subjectفناوری های نوین ارتباطیfa_IR
dc.titleتعامل رسانه‌های جمعی و فناوری‌های نوین ارتباطی (بازنمایی اقتصاد مقاومتی در فضای مجازی)fa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentدانشیار علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی.fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی دکتری علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبائی.fa_IR
dc.citation.volume3
dc.citation.issue10
dc.citation.spage212
dc.citation.epage263


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد