نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorنصراللهی, محمدصادقfa_IR
dc.contributor.authorبادین فکر, محمد جوادfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:28:58Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:28:59Z
dc.date.available1399-07-09T11:28:58Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:28:59Z
dc.date.issued2019-05-22en_US
dc.date.issued1398-03-01fa_IR
dc.date.submitted2018-08-27en_US
dc.date.submitted1397-06-05fa_IR
dc.identifier.citationنصراللهی, محمدصادق, بادین فکر, محمد جواد. (1398). نشانه‌شناسی فرهنگی-ارتباطی ایموجی‌ها در پیامرسانهای اجتماعی، مورد مطالعة فرهنگ خانواده، فرهنگ جنسی و فرهنگ زبان دست. مطالعات رسانه‌های نوین, 5(17), 71-105. doi: 10.22054/nms.2019.34639.552fa_IR
dc.identifier.issn2538-2209
dc.identifier.issn2476-6550
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/nms.2019.34639.552
dc.identifier.urihttp://nms.atu.ac.ir/article_9889.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/402998
dc.description.abstractفضای مجازی با محوریت و سکانداری پیامرسانهای اجتماعی، بخش غالب مصرف رسانهای مخاطبان را در عصر حاضر تسخیر کرده است. تحلیل اجمالی الگوی ارتباطی کاربران در پیامرسانهای اجتماعی نشاندهندة استفادة متعارف از ایموجی ها است؛ به طوری که کمتر گفتگوی مجازیای را میتوان یافت که تهی از ایموجی باشد. استفادة نادرست، مبهم و چندگانه از ایموجیها به ویژه در فرهنگهایی غیر از فرهنگ مولد آنها، این سؤال را در ذهن نگارندگان پرورید که منشأ این پدیده چیست؟ و تفاوت فرهنگی قرارداد کنندة ایموجی و مصرفکنندة آن چگونه در تحقق چنین پدیدهای اثرگذار بوده است؟ در جهت پرداختن به این دغدغه، سؤال اصلی مقاله اینگونه مطرح میشود که مدلولها و مفاهیم صریح و ضمنی ایموجیهای پیامرسانهای اجتماعی چیست و آیا تأثر آنها از نظام فرهنگی و ارزشی جهان غرب قابل اثبات است؟<br />این مقاله با بهرهگیری از روش نشانهشناسی و با استفاده از تکنیک همنشینی و جانشینی، معانی فرهنگی صریح و ضمنی برآمده از ایموجیهای منتخب را (23 ایموجی) در سه بخش خانواده، جنسیت و زبان دست بررسی کرده است. یافتههای این مقاله نشان میدهد که رهیافت فرهنگی حاکم بر ایموجیها، تکثرگرایی و نسبیت فرهنگی برآمده از مدرنیسم و پست مدرنیسم است. طبیعتا این دو رهیافت منجر به بروز پدیدههایی چون خلاء فرهنگی، تفاوت فرهنگی، تضاد فرهنگی، تقابل فرهنگی، ابهام فرهنگی و اشاعة فرهنگی در مصرفکنندگان و مخاطبان شده است. در پایان تأکید مقاله بر اتخاذ رویکرد فعال کشورها در ایجاد ایموجیهای بومی و متناسب با فرهنگ آنها است.fa_IR
dc.format.extent1150
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه‌های نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Media Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/nms.2019.34639.552
dc.subjectارتباطات غیرکلامیfa_IR
dc.subjectایموجیfa_IR
dc.subjectفرهنگfa_IR
dc.subjectپیام رسان اجتماعیfa_IR
dc.subjectنشانه شناسی فرهنگیfa_IR
dc.titleنشانه‌شناسی فرهنگی-ارتباطی ایموجی‌ها در پیامرسانهای اجتماعی، مورد مطالعة فرهنگ خانواده، فرهنگ جنسی و فرهنگ زبان دستfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات، دانشگاه امام صادق (ع)fa_IR
dc.contributor.departmentدانشجوی کارشناسی ارشد دانشکده معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق (ع)fa_IR
dc.citation.volume5
dc.citation.issue17
dc.citation.spage71
dc.citation.epage105


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد