• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه‌های نوین
    • دوره 4, شماره 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه‌های نوین
    • دوره 4, شماره 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مردم، رسانه‌های جریان اصلی و مصرف رسانه‌های نوین؛ پیمایش مصرف، اعتماد، رضایت و مشارکت رسانه‌ای شهروندان تهرانی

    (ندگان)پدیدآور
    باستانی, سوسنخانیکی, هادیارکان‌زاده یزدی, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    331.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    بعد از انقلاب ارتباطات و اطلاعات و ظهور رسانه‌های نوین، انحصار رسانه‌های جریان اصلی از دست رفت و مردم با ابزارهای بسیار متنوع‌تری روبه‌رو شدند. پژوهش حاضر، به پیمایش مصرف و میزان اعتماد و رضایت و مشارکت رسانه‌ای شهروندان تهرانی می‌پردازد که با ابزار پرسشنامه بسته در میان مناطق مختلف تهران انجام‌شده است. پیمایش نشان می‌دهد که استفاده رسانه‌های جریان اصلی روزنامه، رادیو، تلویزیون و خبرگزاری در میان افرادی با ویژگی‌های شخصی متفاوت چندان تفاوتی با هم ندارد اما افرادی با تحصیلات بالاتر یا سن پایین‌تر به‌طور معنی‌داری متفاوت از دیگران رسانه‌های نوین را مصرف می‌کنند. همچنین پیمایش مشخص می‌کند که مصرف رسانه‌های نوین در میزان زمان مصرف رسانه‌های جریان اصلی اثرگذار بوده اما در میزان رضایت یا اعتماد یا اثرگذاری آن‌ها چندان نقشی نداشته است.
    کلید واژگان
    رسانه‌های جریان اصلی
    رسانه‌های نوین
    نظام رسانه‌ای ایران
    مردم
    اینترنت
    شبکه‌های اجتماعی

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2018-07-23
    1397-05-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    استاد گروه علوم اجتماعی دانشگاه الزهرا
    استاد گروه علوم ارتباطات اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی
    دکترای فرهنگ و ارتباطات پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی

    شاپا
    2538-2209
    2476-6550
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/cs.2018.24151.274
    http://nms.atu.ac.ir/article_8880.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/402966

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • ارزیابی انتقادی مطالعات تاثیر رسانه: مرور سیستماتیک 

      محمد زمانی, مجید؛ امامی, سید مجتبی (دانشگاه آزاد اسلامی / علوم تحقیقات تهران, 2021-10-23)
      تأثیر محتوای رسانه بر افراد، نهادها و عامه قابل سنجش و شناسایی است. مطالعات تأثیر رسانه از ابتدای قرن بیستم مورد توجه دانشمندان حوزه ارتباطات و رسانه در سراسر جهان قرار گرفته است؛ و تعداد پژوهش‌های داخلی نیز در سال‌های ...

    • مفهوم‌سازی خط‌مشی‌گذاری رسانه‌ای: شناسایی مؤلفه‌ها، فرایند و حوزه عمل 

      خواجه ئیان, داتیس (سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایرانResearch and Polling Center of I.R.I.B, 2011-05-22)
      نظر به اهمیت مفهوم‌سازی و تبیین خط‌مشی‌گذاری رسانه‌ای و فقدان مطالعات جدی در این زمینه، پژوهش حاضر، با هدف مفهوم‌سازی و ایجاد یک چارچوب نظری صورت گرفت تا تلاشی در جهت درک چیستی خط‌مشی رسانه‌ای و شناسایی عناصر و ...

    • راهکارهای رسانه‌ای رشد و توسعۀ ورزش همگانی کلانشهر تهران 

      مرادی, مهدی؛ احمدی, سید عبدالحمید؛ هنری, حبیب؛ کلهر, سینا (جهاد دانشگاهی, 2019-05-22)
      هدف از تحقیق حاضر، بررسی اثرگذاری رسانه‌های جمعی در توسعۀ نگرش، فرهنگ و نهادینه‌سازی ورزش همگانی در کلانشهر تهران و ارائۀ راهکارهای رسانه‌ای بود. روش تحقیق از نوع پیمایشی، به لحاظ هدف، کاربردی توسعه‌ای و روش گردآوری داده‌ها ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب