• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه‌های نوین
    • دوره 2, شماره 7
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • مطالعات رسانه‌های نوین
    • دوره 2, شماره 7
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه استیکرهای وایبر و نشانه‌شناسی ایدئولوژی‌های آن

    (ندگان)پدیدآور
    دهقان, علیرضامحبی, نجیبهبرکت, محیا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    347.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله علمی پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    ایموجی‌ها و استیکرها به‌عنوان بخشی از ارتباطات بصری در شبکه‌های پیام‌رسان فوری در میان کاربران این شبکه‌ها محبوبیت و کاربرد فراوانی پیداکرده است. به نظر می‌رسد ابراز احساسات از طریق ایموجی‌ها و تصاویر برای کاربران راحت‌تر از نوشتن کلمه یا متن است. تاکنون پژوهش چندانی در مورد رواج این پدیده و پیامدهای احتمالی آن در فارسی صورت نگرفته است. نویسندگان این مقاله برای فهم چیستی معانی استیکرهای شبکهپیام‌رسان فوری نمونه‌هایی از استیکرهای شبکه پیام‌رسان وایبر رادر سال 1393 شمسی، پیش از محدود شدن وایبر در کشور نشانه‌شناسی[1] کردند تا معانی پنهان در این اشکال ارتباطی جدید را شناسایی کنند. نتایج این تحقیق نشان داد که استیکرها سبک زندگی مصرفی را ترویج و جامعه‌ای نمایشی را بازتولید می‌کنند. این پژوهش که با نشانه‌شناسی ده مجموعه استیکر از شبکه پیام‌رسان وایبر انجام شد، نشان داد که اقلیتی کوچک و عمدتاً سفیدپوست، جوان و خوشگذران در موقعیت‌هایی مانند خرید و مسافرت در حال گذران وقت هستند. محوری‌ترین پیام استیکرها «خوش‌باشی» ارزیابی شد و این که در این تصاویر توجهی به حوادث جدی دنیای واقعی نشده است. [1]- لازم به ذکر است هر نمونه، خود شامل حدود سی تصویر است. پس ده نمونه در حقیقت شامل 300 تصویر متفاوت است.
    کلید واژگان
    استیکر
    ایموجی
    جامعه نمایش
    نشانه شناسی
    وایبر

    شماره نشریه
    7
    تاریخ نشر
    2016-10-22
    1395-08-01
    ناشر
    دانشگاه علامه طباطبائی
    Allameh Tabataba’i University
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار ارتباطات دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد ارتباطات دانشگاه تهران
    کارشناس ارشد ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم تحقیقات

    شاپا
    2538-2209
    2476-6550
    URI
    https://dx.doi.org/10.22054/cs.2017.19024.163
    http://nms.atu.ac.ir/article_7268.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/402923

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب