نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorحسینی پاکدهی, علیرضاfa_IR
dc.contributor.authorاسدی مله خان, سید عباسfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:28:38Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:28:38Z
dc.date.available1399-07-09T11:28:38Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:28:38Z
dc.date.issued2015-06-22en_US
dc.date.issued1394-04-01fa_IR
dc.date.submitted2015-07-28en_US
dc.date.submitted1394-05-06fa_IR
dc.identifier.citationحسینی پاکدهی, علیرضا, اسدی مله خان, سید عباس. (1394). نگرش مخاطبان نسبت به دیجیتال شدن شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایران. مطالعات رسانه‌های نوین, 1(2), 31-55. doi: 10.22054/cs.2015.4521fa_IR
dc.identifier.issn2538-2209
dc.identifier.issn2476-6550
dc.identifier.urihttps://dx.doi.org/10.22054/cs.2015.4521
dc.identifier.urihttp://nms.atu.ac.ir/article_4521.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/402891
dc.description.abstractایجاد نگرش مثبت نسبت به یک نوآوری و پذیرش آن از سوی پذیرندگان، هدف هر ابداع کنندۀ  نوآوری است. در سال‌های اخیر صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران نیز کوشیده است تا با دیجیتال کردن شبکه­های تلویزیونی ضمن افزایش و بهبود کیفیت برنامه­ها به جذب هر چه بیشتر مخاطبان در رقابت با سایر رسانه­ها بپردازد. لذا با عنایت به این نکته، هدف این پژوهش بررسی این مسئله است که مخاطبان شهر نورآباد لرستان چه نگرشی نسبت به دیجیتال شدن و افزایش شبکه­های جمهوری اسلامی ایران دارند؟ این تحقیق به روش پیمایش انجام شد و جامعۀ آماری آن را کلیۀ افراد بالای 15 سال ساکن شهر نورآباد لرستان تشکیل می­دادند که 384 نفر از میان آنها بر اساس فرمول کوکران به عنوان نمونۀ آماری انتخاب شدند. روش نمونه­گیری در این پژوهش تصادفی طبقه­بندی شده است. نتایج این پژوهش نشان می­دهد که 8/67 درصد مخاطبان نسبت به دیجیتال شدن و افزایش شبکه­ها نگرش مثبت دارند . همچنین، رابطۀ بین نگرش مخاطبان با متغیرهای مستقل مثل دینداری ، احساس تعلق آنها به نظام جمهوری اسلامی ایران نزد آنها، اعتبار صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، موفقیت برنامه­های شبکۀ استانی، دانش و آگاهی، مزیت نسبی این نوآوری، تجربۀ استفادۀ قبلی و رؤیت­پذیر بودن نتایج استفاده از این نوآوری از دیدگاه مخاطبان، رابطه­ای معنی­دار بوده است. به عبارت دیگر این متغیرها می‌توانند نحوۀ نگرش نسبت به این نوآوری را تعیین کنند. هم‌چنین رابطۀ بین نگرش با متغیرهای مستقلی مثل سن، جنس، تحصیلات، پایگاه اجتماعی- اقتصادی و میزان دسترسی به شبکه­های ماهواره­ای معنی­دار نبوده است و این متغیرها نمی­توانند تعیین کننده نگرش مخاطبان باشند. <br />fa_IR
dc.format.extent2390
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherدانشگاه علامه طباطبائیfa_IR
dc.publisherAllameh Tabataba’i Universityen_US
dc.relation.ispartofمطالعات رسانه‌های نوینfa_IR
dc.relation.ispartofNew Media Studiesen_US
dc.relation.isversionofhttps://dx.doi.org/10.22054/cs.2015.4521
dc.subjectدیجیتال شدنfa_IR
dc.subjectنگرشfa_IR
dc.subjectنورآباد لرستانfa_IR
dc.subjectاشاعۀ نوآوری‌هاfa_IR
dc.subjectصدا و سیمای جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.titleنگرش مخاطبان نسبت به دیجیتال شدن شبکه های تلویزیونی جمهوری اسلامی ایرانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeمقاله علمی پژوهشیfa_IR
dc.contributor.departmentاستادیار علوم ارتباطات اجتماعی دانشکدۀ علوم ارتباطات و علوم اجتماعی دانشگاه علامه طباطبائی.fa_IR
dc.contributor.departmentکارشناس ارشد علوم ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبائی.fa_IR
dc.citation.volume1
dc.citation.issue2
dc.citation.spage31
dc.citation.epage55


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد