رابطة کمالگرایی با حرمت خود در دانشجویان دختر پلیس
(ندگان)پدیدآور
آجیلچی, بیتاذوقی, لیلانوبهار, زهرانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
زمینه و هدف: در دهههای اخیر به مسائل مربوط به بهداشت روان دانشجویان بیش از پیش توجه شده است، از آن رو که دانشگاهها محیطهایی ارزشیابیکننده هستند، لذا مسئلهای که ممکن است در شرایط ارزشیابی محقق شود، کمالگرایی است. هدف این پژوهش بررسی رابطة بین کمالگرایی با حرمت خودِ دانشجویان دختر مصوب و دورههای فراگیر تحت آموزش دانشگاه علوم انتظامی است.
روش: این پژوهش از نوع همبستگی است .جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان دختر مشغول به تحصیل در(دوره مصوب و فراگیرتحت آموزش ) بودند که از این تعداد 81 نفر از دانشجویان دختر مصوب و 82 نفر از دانشجویان دختر دورههای فراگیر تحت آموزش (مجموعا 163 نفر) در سال تحصیلی 1389-1390 به صورت تصادفی انتخاب شدند و به کلیة گویههای پرسشنامه کمالگرایی تری شورت (1995) و حرمت خود کوپر اسمیت (1967) پاسخ دادند.
یافتهها: با اسفاده از ضریب همبستگی پیرسون مشخص شد که بین کمالگرایی و حرمت خود در هر دو گروه دانشجویان دختر مصوب و دورههای تحت آموزش (فراگیر) ارتباط معناداری در سطح 01/0
کلید واژگان
کمالگراییحرمت خود
دانشجویان دخترمصوب
دوره های فراگیر تحت آموزش
دانشگاه علوم انتظامی
شماره نشریه
18تاریخ نشر
2013-03-211392-01-01
ناشر
دانشگاه علوم انتظامی امین- مجتمع آموزشی زنان پلیسشاپا
2717-09932717-1000




