• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی
    • دوره 1398, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت منابع در نیروی انتظامی
    • دوره 1398, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدل رضایت‌مندی شهروندان از دولت الکترونیک به‌منظور بهبود اعتماد عمومی

    (ندگان)پدیدآور
    صادقی مکی, سیدمحمدتقیهادی پیکانی, مهربانجوانمرد, حبیب‌الله
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.792 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله مستخرج از رساله دکتری
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر شناسایی و اولویت‌بندی ابعاد، مؤلفه‌ها، شاخص‌ها و ارائه مدل رضایت‌مندی شهروندان از دولت الکترونیک به‌منظور بهبود اعتماد عمومی است. روش‌شناسی: پژوهش حاضر از لحاظ روش گردآوری اطلاعات توصیفی – پیمایشی محسوب می‌شود. جمع‎آوری داده‎ها نیز با روش آمیخته از نوع اکتشافی (ترکیبی کیفی و کمی) صورت گرفته که جمع‎آوری داده‎های کیفی از طریق تحلیل محتوای متون (با روش تحلیل محتوا و کدگذاری باز و با ابزار گردآوری اطلاعات فیش‌برداری) و با کسب نظر خبرگان (روش تجزیه‌وتحلیل آمار توصیفی و با ابزار گردآوری پرسش‌نامه)انجام و داده‎های کمی نیز از طریق پرسش‌نامه گردآوری شده است (روش تحلیل آمار استنباطی با به‌کارگیری تکنیک تحلیل عاملی تأییدی). نمونه آماری را در مرحله کیفی 15 نفر از خبرگان دانشگاهی و در مرحله کمی 402 نفر از شهروندان شهر اراک تشکیل دادند. یافته‌ها: بدین منظور ابتدا با استفاده از روش کیفی و از نوع تحلیل محتوا، پس از بررسی ادبیات، ابعاد، مؤلفه‌ها و فهرستی از 85 شاخص تهیه شد سپس طی سه مرحله دلفی از خبرگان در باب آن‌ها نظرسنجی شد و در نهایت 73 شاخص در 3 بعد و 10 مؤلفه به‌عنوان شاخص‌های رضایت‌مندی شهروندان از دولت الکترونیک به‌منظور بهبود اعتماد عمومی باقی ماند. نتیجه‌گیری: پس از ارائه الگوی مورد نظر، الگو درگروه بزرگ‌تر شهروندان شهر اراک از طریق تحلیل عاملی تأییدی اعتبارسنجی شد و در نهایت سازه الگو تأیید شد و مدل ارائه و نتایج تفسیر شد. نتایج نشان داد که در بین ابعاد سه‌گانه، بعد رضایت از شفافیت و شاخص‌های آن با بار عاملی 941/0 بیشترین تأثیر را بر روی مؤلفه‌های اعتماد عمومی دارد.
    کلید واژگان
    رضایت از شفافیت
    رضایت از مبادله قابل اطمینان
    رضایت از تعامل
    اعتماد عمومی

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2019-04-21
    1398-02-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکترای مدیریت دولتی گرایش منابع انسانی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
    استادیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان)، اصفهان، ایران
    دانشیار، دانشکده مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی واحد اراک، اراک، ایران

    شاپا
    2345-5888
    URI
    http://rmpjmd.jrl.police.ir/article_91233.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/400191

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب