• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 18, شماره 70
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 18, شماره 70
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مساله مسیریابی وسایل نقلیه با ملاحظه پوشش تقاضا، وابستگی متقابل تقاضای گره ها و رضایت مشتریان نهایی

    (ندگان)پدیدآور
    مهتدی, محمد مهدیآرمان مهر, بهروز
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.041 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مسیریابی وسایل نقلیه یکی از مسایل مطرح در حوزه مباحث مدیریت لجستیک است و علی‌رغم تلاش‌های بسیار در جهت یکپارچگی این مسأله با سایر حوزه‌های لجستیک، بسیاری از جنبه‌های آن نیازمند تحقیق و توسعه است. نحوه گزینش مشتری در مسأله مسیریابی یکی از این رویکردها است و عدم توجه به آن می‌تواند تاثیرات بسزایی بر افزایش هزینه، کاهش درآمد، فروش از دست رفته، نارضایتی مشتریان و افزایش کالاهای مرجوعی داشته باشد. این مسأله، بازنویسی مدل کلاسیک مسأله مسیریابی وسایل نقلیه با در نظر گرفتن رویکرد انتخاب مشتری به عنوان یکی از رویکردهای مطرح در مدیریت توزیع می‌باشد ایده اصلی حاکم بر این مقاله در نظر گرفتن این واقعیت است که مقدار تقاضای هر منطقه مقداری ثابت است و در صورتی که یک کالا بین فروشندگان متعددی در آن منطقه توزیع شود کل تقاضا بین این فروشندگان توزیع خواهد شد. در عین حال، رضایت مصرف‌کنندگان نهایی وابسته به گستردگی توزیع می‌باشد و در صورت توزیع بین گره‌های بیشتر، رضایت بیشتری خواهند داشت. بر مبنای همین ایده، در مقاله حاضر با تلفیق مسأله کلاسیک مسیریابی وسایل نقلیه با رویکرد توزیع انتخابی، یک فرمول‌بندی جدید از این مسأله در قالب یک مدل ریاضی دوهدفه ارائه شده است. در این تحقیق ابتدا مروری بر ادبیات موضوع صورت گرفته و سپس، مسأله تحقیق بیان شده است. در ادامه و بر اساس مفروضات محدودکننده که توصیف کننده شرایط مسأله است به مدلسازی مسأله مسیریابی وسایل نقلیه با انتخاب مشتریان پرداخته شده و مدل ریاضی مساله ارائه شده است. این مدل با تعدادی داده نمونه حل و اعتبارسنجی شده است.
    کلید واژگان
    مسیریابی وسایل نقلیه
    گزینش مشتری
    توزیع گزینشی کالا
    برنامه‌ریزی چندهدفه
    الگوریتم‌های فرا ابتکاری
    ترابری ( حمل و نقل)

    شماره نشریه
    70
    تاریخ نشر
    2019-11-22
    1398-09-01
    ناشر
    معاونت آماد و پشتیبانی ناجا
    سازمان پدید آورنده
    استادیار دانشگاه جامع امام حسین (ع)، تهران، ایران (نویسنده مسئول) / mehid.mohtadi@gmail.com
    دانشجوی دکترا مهندسی صنایع، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران جنوب / b.armanmehr@gmail.com

    شاپا
    2433-6047
    URI
    http://lot.jrl.police.ir/article_93211.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/400036

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب