بررسی تأثیر راهبردهای مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر کیفیت ارتباط با مشتری
(ندگان)پدیدآور
مهرانی, هرمزصادقی, منصورهصفدری, مجیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
راهبردهای مدیریت ارتباط با مشتری سیستمی راهبردی برای جمعآوری اطلاعات در مورد نیازها و رفتارهای تجاری مشتریان است تا به ایجاد روابطی قویتر با آنها منجر شود. هدف از این مطالعه بررسی تأثیر راهبردهای مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی بر کیفیت ارتباط است. روش تحقیق در این پژوهش توصیفی- پیمایشی از نوع همبستگی است. جامعهی آماری، کلیه مشتریان شعب بانک مسکن در استان گلستان میباشند که به دلیل نامعین بودن جامعه آماری تعداد نمونه نیز بر اساس روش نمونهگیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول کرجسی و مورگان،384 نفر بوده است. با توجه بهاحتمال عدم بازگشت برخی پرسشنامهها از سوی پاسخدهندگان، حجم نمونه به تعداد 420 نفر افزایش یافت. ابزار گرداوری دادهها در این پژوهش پرسشنامه است که از پرسشنامه سیواراکس و همکاران استفاده شده است که ضریب آلفای کرونباخ همه آنها بالای 7/0 بوده است. جهت تجزیهوتحلیل دادهها از روش مدل معادلات ساختاری مبتنی بر نرمافزار لیزرل استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که سیستم مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی تأثیر مثبتی بر ویژگیهای خدمات مبتنی بر مشتری (ارتباط، اطلاعات، راحتی استفاده) دارد. علاوه بر این، ویژگیهای خدمات مبتنی بر مشتری تأثیر مثبتی بر کیفیت ارتباط با مشتری (کیفیت کلی رابطه، اعتماد، رضایت، تعهد، وفاداری، حفظ مشتری، قبول پیشنهادات) دارد. همچنین، سیستم مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکی تأثیر مثبتی بر کیفیت ارتباط با مشتری با نقش میانجی ویژگیهای خدمات مبتنی بر مشتری سازمان مورد مطالعه دارد
کلید واژگان
مدیریت ارتباط با مشتری الکترونیکیکیفیت ارتباط با مشتری
ویژگیهای خدمات مبتنی بر مشتری
شماره نشریه
67تاریخ نشر
2019-02-201397-12-01
ناشر
معاونت آماد و پشتیبانی ناجاسازمان پدید آورنده
گروه مدیریت، واحد علی آبادکتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایرانباشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد علی آبادکتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علیآباد کتول، ایران
کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی(بازاریابی)
شاپا
2433-6047Related items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
ارزیابی عوامل موثر بر عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری و ارائه الگوی مناسب و جدید اندازه گیری (مطالعه موردی: در صنعت الکترونیک)
پدیدآور نامشخص (دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهنRudehen Islamic Azad University, 2010-01-21)در روندهای کسب و کاری جدید، به دست آوردن رضایت مشتریان جایگاهی مهم و حیاتی در اهداف سازمانها به خود اختصاص داده است و مدیران ارشد به خوبی میدانند موفقیت آنها در راه رسیدن به اهداف کلان سازمان، در گرو جلب رضایت مشتریان ...
-
تأثیر کیفیت رابطه با مشتری بر کیفیت ادراک شده و وفاداری مشتریان مورد مطالعه: هتل های پنج ستاره کلان شهر مشهد
پدیدآور نامشخص (دانشگاه سیستان و بلوچستان, 2012-11-21)در بازار کسب و کار امروز، توجه شایانی به مفهوم ارتباطات بین فراهم کننده خدمت و مشتریان شده است. امروزه آنچه حائز اهمیت است برقراری ارتباطاتی با کیفیت با مشتریان به منظور ارتقاء کیفیت ذهنی ادراک شده آنان از خدمت میباشد که ...
-
بررسی و تبیین نقش مدیریت دانش مشتری در بهبود عملکرد سازمانی
حاجی کریمی, عباسعلی؛ منصوریان, تالین (دانشگاه یزدYazd University, 2013-02-19)در این پژوهش مدلی برای مشخص نمودن ارتباط مابین مولفه های مدیریت دانش مشتری با بهبود عملکرد سازمانی و مدیریت ارتباط با مشتری ارائه شده است. جامعه آماری تحقیق شامل 363 نفر میباشد. با استفاده از فرمول کوکران و از طریق نمونه ...




