بررسی نقش نگرانی های زیست محیطی بر رابطه میان آمیخته بازاریابی سبز و خرید سبز - )موردمطالعه: مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی فروشگاه فرهنگیان شهرستان علی آباد کتول
(ندگان)پدیدآور
زنگانه, مهدیمهرانی, هرمزخمر, فریبانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تحقیقات نشان داده که بازاریابی محصولات سازگار با محیط زیست باعث افزایش سودآوری می گردد.
ازآنجایی که لوازم خانگی مصرف کنندگان زیادی دارد، لذا هدف این پژوهش، بررسی رابطه آمیخته بازاریابی
سبز بر خرید سبز مصرف کنندگان لوازم خانگی برقی فروشگاه فرهنگیان شهرستان علی آباد کتول با
تعدیل کنندگی نگرانی های زیست محیطی در سه ماه اول سال 1315 می باشد. پژوهش حاضر ازنظر هدف،
کاربردی و برحسب روش گردآوری داده ها، توصیفی پیمایشی، از نوع علی است. به منظور محاسبه حجم نمونه -
از جدول کرجسی و مورگان استفاده شده و 230 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده به عنوان
نمونه انتخاب شدند و پرسشنامه بین آن ها توزیع شد و 213 پرسشنامه قابل استفاده جمع آوری گردید.
داده های به دست آمده به کمک نرم افزار 20 SPSS و سه Smart PLS تجزیه وتحلیل شدند. نتایج پژوهش
نشان دهنده تأیید پنج سؤال اول پژوهش شامل رابطه مثبت و معنادار هر یک از عناصر آمیخته بازاریابی سبز
و خرید سبز و تعدیل شدن رابطه محصول سبز بر خرید سبز توسط نگرانی های زیست محیطی بوده است، اما
سؤال های ششم، هفتم و هشتم رد شدند.
کلید واژگان
مسئولیت اجتماعیبازاریابی سبز
آمیخته بازاریابی سبز
نگرانی های زیست محیطی
خرید سبز
شماره نشریه
60تاریخ نشر
2017-03-211396-01-01




