• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 14, شماره 52
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 14, شماره 52
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شناسایی چالش های تجاری سازی فناوری و ارائه مدلی جهت راهکارهای مقابله با آن

    (ندگان)پدیدآور
    رضایی, محمدرسولکریمی, مجیدچرختاب مقدم, جهانشاه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    550.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    فراهم کردن بسترهای لازم براى تجاری سازی ایده های نوین و عرضه دانش به بازار و جامعه، علاوه بر تولید ارزشهاى اقتصادى قابل توجه براى سازمان تحقیقاتى، منجر به رشد فنى، اقتصادى و افزایش رفاه جامعه می شود. اما علیرغم پذیرش این موضوع و توجه خاص به آن، شواهد متعدد از سراسر دنیا حاکی از آن است که هر چند تعداد کثیری از تحقیقات توسعه فناوری از نظر تکنیکی موفق بوده اند اما تنها درصد اندکی از آنها در زمینه تجاری سازی به موفقیت دست یافته اند. در این مقاله تلاش شده است تا ضمن شناسایی عوامل موثر بر موانع تجاری سازی فناوری و رتبه بندی آن عوامل، موثرترین راهکارها نیز جهت مقابله با آن در قالب ارائه الگویی تبیین شوند. از این رو پژوهش حاضر به شیوه ی توصیفی – پیمایشی است و از حیث هدف از نوع تحقیقات کاربردی است. جامعه مورد مطالعه کلیه متخصصین و مهندسین نخبه عرصه فناوری می باشد. جهت گردآوری اطلاعات پرسشنامه ای طبق درجه بندی لیکرت تهیه گردید که در اختیار نمونه ای 30 نفره از کارشناسان و متخصصین قرار داده شد. جهت تحلیل داده ها از آزمون t استفاده گردید و برای رتبه بندی عوامل شناسایی شده پژوهش نیز از آزمون فریدمن استفاده شد. نتایج نشان می دهد که چالش های مدیریتی، زیرساختی، نهادهای حمایتی، سیاسی و قانونی از مهم ترین چالش های شناسایی شده تجاری سازی فناوری در کشور است.
    کلید واژگان
    تجاری سازی
    تجاری سازی فناوری
    مدل فرید من
    چالش های تجاری سازی

    شماره نشریه
    52
    تاریخ نشر
    2015-03-21
    1394-01-01
    ناشر
    معاونت آماد و پشتیبانی ناجا
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی گرایش مدیریت تحول– دانشگاه سیستان و بلوچستان
    دانشجوی دکتری مدیریت تکنولوژی – دانشگاه آزاد اسلامی واحد امارات
    دانشجوی دکتری مدیریت راهبردی – دانشگاه عالی دفاع ملی

    شاپا
    2433-6047
    URI
    http://lot.jrl.police.ir/article_12619.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399916

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب