• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 11, شماره 43
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • علمی اندیشه آماد
    • دوره 11, شماره 43
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مدیریت کیفیت جامع و بررسی نقش آن در مدیریت زنجیره تأمین ناجا

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    336.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از تهیه این مقاله بررسی نقش مدیریت کیفیت جامع در کارکردهای زنجیره تأمین ناجا است. کیفیت یک مقوله وسیع و متغیر است که به یک موضوع راهبردی تبدیل شده و متأثر از عوامل متعدد درون‌سازمانی مثل نحوه مدیریت سازمان، به ‌روز نمودن فرآیندها در جهت انطباق با نیازمندی‌های جدید مصرف‌کنندگان، مدیریت منابع سازمان، تأمین زیرساخت و مواد‌اولیه مناسب و افزایش کارایی آن‌ها و ایجاد ارزش افزوده برای کارکنان سازمان، تأمین‌کنندگان و‌ جامعه‌ می‌باشد. همچنین مدیریت منابع انسانی به عنوان ارزشمندترین دارایی سازمان، که در عمل زنجیره تأمین و تحقق کیفیت را در سازمان شکل می‌دهند، باید مورد توجه قرار گیرند. از سوی دیگر عوامل محیطی متغیر و پیچیده‌ای نیز همچون شرایط اقتصادی، سیاسی و منطقه‌ای، سازمان را به این چالش وا می‌دارد که آیا شناخت مناسبی از سطح کیفیت مورد انتظار داشته و دارد؟ و آیا با وضعیت فعلی در آینده تضمینی برای حفظ بقای سازمان در عرصه خدمت وجود دارد؟ مدیریت کیفیت جامع الزام می‌کند که برای کارآمد کردن کامل سیستم یک سازمان، هر یک از بخش‌ها و اجزای آن باید با هماهنگی سایر اجزا و بخش‌ها کار کند، زیرا هر فرد و هر فعالیتی بر سایر افراد و فعالیت‌ها اثر می‌گذارد و همچنین از آن‌ها تأثیر‌ می‌پذیرد و در نتیجه باعث از بین بردن ضایعات و تلفات از طریق درگیر ساختن همه افراد در بهتر‌ کردن روش‌های انجام کارها‌ و فعالیت‌ها‌ می‌شود. بدیهی است در چنین شرایط پیچیده‌ای نهضت کیفیت خواهی مشتریان و کیفیت‌جویی تولید‌کنندگان به سهولت قابل بیان نباشد. به همین‌ دلیل برای رسیدن به نتایج موفق و برآورده شدن خواسته‌های استفاده‌کنندگان، تولید‌کنندگان و ارائه‌دهندگان خدمات، ایجاد‌ مدیریتی به‌نام «مدیریت کیفیت جامع» نیاز می‌باشد.
    کلید واژگان
    مدیریت
    کیفیت
    مدیریت کیفیت
    زنجیره تأمین

    شماره نشریه
    43
    تاریخ نشر
    2012-12-21
    1391-10-01
    ناشر
    معاونت آماد و پشتیبانی ناجا

    شاپا
    2433-6047
    URI
    http://lot.jrl.police.ir/article_12524.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399821

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب