• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 26, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 26, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارائه مدلی برای مدیریت آموزش تفکر با رویکرد گراندد تئوری

    (ندگان)پدیدآور
    باقری, شادی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    624.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی برای مدیریت آموزش تفکر در دوره پیش‌دبستانی و دبستانی در شهر تهران انجام پذیرفت. روش پژوهش، ازنظر هدف، کاربردی و ازنظر نوع داده، کیفی بود. جامعه آماری پژوهش، شامل، خبرگان آگاه جامعۀ علمی دانشگاهی و متخصصان آموزش‌وپرورش بود. حجم نمونه در پژوهش حاضر با استفاده از اصل اشباع نظری 23 نفر تعیین شد که این افراد با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب شدند. در این پژوهش ابتدا با استفاده از روش کتابخانه‌ای، اطلاعات از طریق مطالعه کتب، نشریات، منابع اینترنتی و پایگاه‌های اطلاعاتی جمع آوری و پس از انتخاب منابع نسبت به تهیه، فیش برداری و ترجمه متون مورد نظر اقدام شد. پس از روش کتابخانه‌ای از روش میدانی شامل مصاحبه نیمه ساختار یافته بهره گرفته شد. تجزیه‌وتحلیل داده‌ها، با شیوه کد گزاری انجام شد نتایج نشان داد که مدیریت آموزش تفکر به عنوان محور و کانون آموزش تفکر پیش دبستانی و دبستانی است. همچنین، یافته ها نشان دادند مقوله های صلاحیت های حرفه ای تسهیلگران ، ویژگیهای شخصیتی تسهیلگر، ویژگی شخصیتی دانش آموز و برنامه ربزی مبتنی بر فکر و همچنین خانواده از عوامل محوری اثرگذار بودند. مولفه های حمایت ها و پشتیبانی مدیران، بالندگی و توسعه حرفه ای، بعد عاطفی کلاس، نحوه جذب معلمان و تأکیدات اسناد بالا دستی شرایط زمینه ای اثرگذار بر مدیریت آموزش تفکر بودند.
    کلید واژگان
    آموزش تفکر
    برنامه ربزی مبتنی بر فکر
    بالندگی

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_93143.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399703

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب