• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 26, شماره 27
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 26, شماره 27
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی مدلی برای ارتقای کیفیت تدریس اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم انتظامی امین

    (ندگان)پدیدآور
    پدیدآور نامشخص
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.178 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کیفیت تدریس در دانشگاه‌ها مسئله مهمی است که در سالیان اخیر مورد تاکید قرار گرفته است. هدف این پژوهش طراحی مدلی برای ارتقای کیفیت تدریس اعضای هیئت­علمی دانشگاه علوم انتظامی امین بوده است. روش مطالعه در این پژوهش آمیخته و از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه اجرا، توصیفی از نوع پیمایشی می‌باشد. جامعه آماری در بخش کیفی، اساتید خبره به تعداد 15 نفر که از طریق نمونه گیری هدفمند و در بخش کمی کلیه دانشجویان سال آخر به استعداد 519 نفر که از طریق نمونه گیری تصادفی ساده 218 نفر انتخاب شده بودند. ابزار گردآوری داده‌ها در بخش کیفی مصاحبه نیمه ساختاریافته ودر بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته بود. روایی پرسشنامه از طریق روایی همگرا و واگرا برای تعیین پایایی از روش آلفای کرونباخ(78/0) و ترکیبی مورد تایید قرار گرفت. برای روایی و پایایی در بخش کیفی به روش لینکن و کوبا استفاده شده است. تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون­های تحلیل عاملی اکتشافی برای معادلات ساختاری، رگرسیون،نرم افزارآموس و پی ال اس استفاده شده است. پس از مصاحبه با خبرگان چهار بعد، 11 مولفه و سه عامل، شناسایی و در مرحله کمی از طریق تحلیل عاملی تاییدی و اکتشافی به تایید رسیده است . همچنین هرسه عوامل شناسایی شده، دانشجویان، محیط آموزشی و محتوای آموزش، عامل‌های مهم و اثرگذار در کیفیت تدریس می‌باشند .مدل کیفیت تدریس می‌تواند به اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی ناجا جهت انجام تدریس اثربخش و کیفی کمک کند.
    کلید واژگان
    کیفیت تدریس
    مدرسان
    محتوای آموزشی
    محیط آموزشی

    شماره نشریه
    27
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_92408.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399695

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب