• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 26, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 26, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب‌شناسی عوامل موثر بر یادگیری مادام‌العمر کارکنان ناجا

    (ندگان)پدیدآور
    بجانی, حسینجعفری, پریوشیاوری بافقی, امیرحسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    935.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در عصر اطلاعات و نفوذ دانش در برآیندهای اجتماعی، اقتصادی و سیاسی جامعه، ایده یادگیری و حرکت به سمت جامعه یادگیری به عنوان زیر بنای موفقیت ناجا در ایجاد نظم و امنیت مطرح است. لذا هدف اصلی این مقاله آسیب‌شناسی عوامل موثر بر یادگیری مادام‌العمر کارکنان ناجا می‌باشد. این پژوهش با روش آمیخته اکتشافی و با هدف کاربردی انجام شده است. جامعه آماری در بخش کیفی 15 نفر از خبرگان ناجا به روش نمونه‌گیری هدفمند و در بخش کمی کلیه کارکنان معاونت‌های آموزش و نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان‌ها به تعداد 290 نفر به روش نمونه‌گیری طبقه­ای متناسب انتخاب شد. ابزار گردآوری داده­ها در بخش کیفی بررسی متون و مصاحبه نیمه‌ساخت‌مند و در بخش کمی پرسشنامه محقق ساخته است. پایایی کل پرسشنامه از طریق آلفای کرونباخ 92/0 بدست آمد و روایی آن از طریق روایی سازه به تایید رسید. تجزیه و تحلیل داده­ها در بخش کیفی با استفاده از کدگذاری باز و محوری و هسته­ای و در بخش کمی از آزمون t زوجی و آزمون فریدمن انجام شد. یافته‌های پژوهش نشان داد سه عامل، نه مولفه و 55 شاخص در یادگیری مادام‌العمر کارکنان ناجا موثر است. همچنین در تحلیل شکاف بین وضع موجود و مطلوب یافته‌ها نشان داد سبک یادگیری سازگار با میانگین 20/3، ویژگی‌های اجتماعی و اقتصادی با میانگین 14/3، سبک یادگیری واگرا با میانگین 04/3 و ویژگی شغلی با میانگین 02/3 بالاتر از میانگین و بقیه مولفه­های یادگیری مادام‌العمر پایین­تر از میانگین قرار دارند. با توجه به یافته‌های پژوهش می‌توان نتیجه گرفت که در حال حاضر وضعیت یادگیری مادام‌العمر در بین کارکنان ناجا تا رسیدن به وضع مطلوب فاصله دارد و لذا برای رسیدن به وضع مطلوب راهکارهایی ارائه شده است.
    کلید واژگان
    آسیب شناسی
    عوامل موثر بر یادگیری مادام‌العمر
    نظم و امنیت ناجا

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2019-09-23
    1398-07-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    دانشجوی دکتری رشته مدیریت آموزشی ، گروه مدیریت آموزشی ، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران.
    دانشیار مدیریت آموزشی، گروه مدیریت آموزشی ، دانشکده مدیریت و اقتصاد، واحد علوم و تحقیقات ، دانشگاه آزاد اسلامی، تهران، ایران. (نویسنده مسئول)
    دانشیار مدیریت منابع انسانی، ، گروه اطلاعات ، دانشکده اطلاعات و آگاهی، دانشگاه علوم انتظامی امین، تهران، ایران.

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_92460.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399692

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب