مدل سازی فاکتورهای موثر بر رضایت دانشجویان با بکارگیری سیستم های یادگیری الکترونیکی با رویکرد روش معادلات ساختاری و نرم افزار لیزرل در واحد الکترونیکی دانشگاه آزاد اسلامی
(ندگان)پدیدآور
قلی پور, پروانهمهدی مظفری, محمدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
سیستم های های یادگیری الکترونیکی به عنوان یکی از بخش های جدید آموزش از راه دور در بسیاری از دانشگاه ها و موسسات در سرتاسر جهان از جایگاه خاصی برخوردارند. از آنجائکه تاکنون مطالعات معدودی در این زمینه صورت گرفته است. باتوجه به اهمیت این موضوع در نظر داریم مدل جامع و جدیدی را ارائه دهیم که تاکنون ارائه نشده است. این پژوهش به لحاظ هدف کاربردی و به لحاظ نحوه جمع آوری اطلاعات, از نوع کیفی است. نوع روابط موجود بین متغیرها از نوع همبستگی میباشد. جامعه آماری شامل 351 نفر از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین است نمونه مورد بررسی به شیوه طبقه ای تصادفی ساده که از طریق پرسشنامه نظرات جمعآوریشده , سنجش پایایی با کاربرد فرمول کوکران محاسبه شده و میزان کل آلفای کرونباخ بالای96/0 است. داده ها با استفاده از آزمون هایی تکنیک معادلت ساختاری و نرم افزار لیزرل تحلیل شدند. نتایج نشان داد که متغیرها تحقیق از جمله: عدالت رویهای ، عدالت توزیعی و رضایت استفاده از سیستم های یادگیری الکترونیکی بهطور مستقیم بر تمایل به تداوم استفاده بر این سیستم ها تأثیر گذارند اما سایر عوامل به طور غیرمستقیم تاثیر دارند.
کلید واژگان
رضایت استفاده از سیستمعدالت
یادگیری الکترونیکی
خود کارآمدی و تمایل به تداوم نوآوری در عملکرد
شماره نشریه
22تاریخ نشر
2018-09-231397-07-01
ناشر
معاونت تربیت وآموزشسازمان پدید آورنده
دانشگاه ازاددانشگاه امام خمینی




