• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 25, شماره 22
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 25, شماره 22
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تاثیریادگیری زدایی سازمانی بر عملکرد سازمانی با توجه به نقش میانجی سرمایه انسانی(مورد مطالعه: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تهران)

    (ندگان)پدیدآور
    رجبی فرجاد, حاجیهشکری, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    926.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    امروزه تکیه بر دانش قدیمی ضامن دستیابی و حفظ مزیت رقابتی پایدار نبوده وسازمانها باید طرحهای تازه ای را مطرح نمایند. یادگیری زدایی نقطه مقابل یادگیری بوده و سازمانها برای یادگیری دانش جدید باید حافظه ی خود را از موارد قدیمی پاک نمایند. یادگیری زدایی یعنی برای حرکت به سوی تطبیق با محیط، نیازمند رها کردن قواعد قدیمی غیر مفید است که عملکرد سازمان را تحت تاثیر قرار می دهند. هدف در این تحقیق تبیین تاثیریادگیری زدایی باملاحظه نقش میانجی سرمایه انسانی بر عملکرد سازمانی است. این پژوهش برحسب هدف از نوع کاربردی است و از نوع روش توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای تهران 550 نفر بوده است که با استفاده از فرمول کوکران تعداد 226 نفر از مدیران ارشد، میانی و کارشناسان به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شده اند. ابزار گردآوری داده ها سه پرسشنامه استاندارد یادگیری زدایی سازمانی، عملکرد سازمانی و سرمایه انسانی بوده است، روایی پرسشنامه از طریق محتوایی و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد تایید قرار گرفته است. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون کلوموگروف اسمینروف، همبستگی پیرسون و جهت برازش مدل از معادلات ساختاری استفاده شده است. نتایج نشان می‌دهد یادگیری زدایی با توجه به متغیر میانجی سرمایه انسانی بر عملکرد سازمان تاثیرمثبت و معناداری دارد و مدیران باید برای موفقیت و بقای سازمان نیازمند ایجاد ساختاری هستند که کارکنان آن سازمان بایستی هم در تلاش باشند تا نسبت به فراگیری علوم نوین و حذف دانش قدیمی خود، راه را برای ارتقای سطح عملکردی سازمان فراهم نمایند.
    کلید واژگان
    یادگیری زدایی
    سرمایه انسانی
    عملکرد سازمانی

    شماره نشریه
    22
    تاریخ نشر
    2018-09-23
    1397-07-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_19902.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399666

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب