آسیب شناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش
(ندگان)پدیدآور
زارعی زوارکی, اسماعیلنیلی احمدآبادی, محمدرضاعباسپور, عباسبرومندفر, سعیدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در پژوهش حاضر به آسیب شناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در حیطه آموزش و ارائه مدل مناسب، پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش را تمامی معلمان شاغل در آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی تشکیل میدهند که با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران، تعداد 320 نفر بهعنوان نمونه بطور تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه و مصاحبه میباشد که برای تعیین شاخصهای پرسشنامه پس از مرور مبانی نظری و پیشینه پژوهش، از خبرگان دانشگاهی، مسئولین آموزش و پرورش، کارشناسان ذیربط و متخصصان در زمینه SWOT مصاحبه به عمل آمده و4عامل( نقاط قوت و ضعف، فرصتها، تهدیدها) و 65 مولفه برای مدل SWOT استخراج گردیده است که پس از بررسی روایی محتوایی(آلفای کرونباخ) و روایی سازه(تحلیل عامل اکتشافی)، دادههای پژوهش توسط ابزار پرسشنامه جمع اوری و سپس به منظور ارزیابی مولفه ها از مدل آماری t تکگروهی استفاده گردید. همچنین به منظور ارائه مدل مناسب در زمینه آسیب شناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش با استفاده از روش معادلات ساختاری به برازش مدل مذکور پرداخته شده است.
کلید واژگان
واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطاتآموزش
آسیب شناسی
نقاط قوت و ضعف
فرصت و تهدید
شماره نشریه
19تاریخ نشر
2017-12-221396-10-01
ناشر
معاونت تربیت وآموزشسازمان پدید آورنده
دانشیار، دکتری تکنولوژی اموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهراندانشیار، دکتری تکنولوژی اموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
دانشیار، دکتری مدیریت دولتی با گرایش منابع انسانی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
دانشجوی دکتری تکنولوزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران




