• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 24, شماره 19
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 24, شماره 19
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    آسیب شناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش

    (ندگان)پدیدآور
    زارعی زوارکی, اسماعیلنیلی احمدآبادی, محمدرضاعباسپور, عباسبرومندفر, سعید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    792.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    در پژوهش حاضر به آسیب شناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در حیطه آموزش و ارائه مدل مناسب، پرداخته شده است. جامعه آماری پژوهش را تمامی‌ معلمان شاغل در آموزش و پرورش در مقطع ابتدایی تشکیل می‌دهند که با استفاده از فرمول حجم نمونه کوکران، تعداد 320 نفر به‌عنوان نمونه بطور تصادفی انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه و مصاحبه می‌باشد که برای تعیین شاخص‌های پرسشنامه پس از مرور مبانی نظری و پیشینه پژوهش، از خبرگان دانشگاهی، مسئولین آموزش و پرورش، کارشناسان ذیربط و متخصصان در زمینه SWOT مصاحبه به عمل آمده و4عامل( نقاط قوت و ضعف، فرصت‌ها، تهدیدها) و 65 مولفه برای مدل SWOT استخراج گردیده است که پس از بررسی روایی محتوایی(آلفای کرونباخ) و روایی سازه(تحلیل عامل اکتشافی)، داده‌های پژوهش توسط ابزار پرسشنامه جمع اوری و سپس به منظور ارزیابی مولفه ها از مدل آماری t تک‌گروهی استفاده گردید. ‌همچنین به منظور ارائه مدل مناسب در زمینه آسیب شناسی فناوری اطلاعات و ارتباطات در آموزش با استفاده از روش معادلات ساختاری به برازش مدل مذکور پرداخته شده است.
    کلید واژگان
    واژگان کلیدی: فناوری اطلاعات و ارتباطات
    آموزش
    آسیب شناسی
    نقاط قوت و ضعف
    فرصت و تهدید

    شماره نشریه
    19
    تاریخ نشر
    2017-12-22
    1396-10-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    دانشیار، دکتری تکنولوژی اموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
    دانشیار، دکتری تکنولوژی اموزشی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
    دانشیار، دکتری مدیریت دولتی با گرایش منابع انسانی، دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی، دانشگاه علامه طباطبائی، تهران
    دانشجوی دکتری تکنولوزی آموزشی دانشگاه علامه طباطبایی تهران

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_19886.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399650

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب