• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 23, شماره 14
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 23, شماره 14
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی چالش های یاددهی- یادگیری بر توسعه و بکارگیری آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی ایران (مورد مطالعه؛ دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد)

    (ندگان)پدیدآور
    صنیع ثالث, زهرهتقی محمودی, محمدمالکی, شهاب
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    583.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه‌و‌هدف: امروزه بکارگیری روش‌های جدید الکترونیکی، آموزش در علوم پزشکی را متحول ساخته است. هدف پژوهش حاضر بررسی چالش های یاددهی- یادگیری بر توسعه و بکارگیری آموزش الکترونیکی در نظام آموزش عالی می‌باشد. مواد‌و‌روش: این پژوهش از نظر هدف کاربردی، و از نظر روش شناسی، توصیفی است. جامعه آماری پژوهش شامل کلیه اساتید دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد در سال تحصیلی 93-94 بودند که با روش نمونه گیری در دسترس تعداد 120 نفر از اساتید به عنوان نمونه پژوهش انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه چالش‌های بکارگیری یادگیری الکترونیکی استفاده شد. روایی متخصصان و پایایی (84% از طریق آلفای کرونباخ) ابزار مورد بررسی در این پژوهش بررسی و مناسب گزارش شدند. روش آماری به کار گرفته شده برای این مطالعه، تحلیل توصیفی و استنباطی (تحلیل عاملی) بوده است. برای تحلیل داده ها از نرم افزار Spss نسخه 18 استفاده گردید. یافته‌ها: نتایج نشان داد که چالش انسانی با میانگین 70/3، چالش فناوری با میانگین 69/3، چالش مدیریت و رهبری با میانگین 56/3، چالش ابزارهای ارتباطی با میانگین 43/3، چالش یادگیرنده محوری با میانگین 37/3 و چالش ارزیابی با میانگین 20/3، به ترتیب بر چالش های یاددهی- یادگیری توسعه و بکارگیری آموزش الکترونیکی در دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد مؤثر بوده‌اند (تفاوت میانگین ها در اندازه گیری های متداول، F=14/23, Sig=0/001 معنی‌دار می‌باشد). نتیجه‌گیری: با توجه به موانع بکارگیری و توسعه آموزش الکترونیکی در جامعه مورد مطالعه، در عین حال امکان بکارگیری این روش، وجود ندارد. برای بکارگیری این روش آموزشی، باید موانع فراروی بکارگیری و توسعه آن مرتفع شود.
    کلید واژگان
    آموزش الکترونیک
    موانع
    آموزش عالی

    شماره نشریه
    14
    تاریخ نشر
    2016-09-22
    1395-07-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    هیئت علمی
    مدرس

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17694.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399642

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب