• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 24, شماره 18
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 24, شماره 18
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارایه مدلی برای توسعه آموزش های مهارتی در سازمان

    (ندگان)پدیدآور
    کاوسی, اسماعیلمهدی حسینی راد, سید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.064 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    به دلیل فقدان مهارت فارغ التحصیلان و افراد جویای کار و علی رغم سیاست گذاری‌های کلان جهت حرکت به سوی آموزش های مهارت بنیان چنانچه در برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده است که سهم آموزش‌های مهارتی تا پایان برنامه را در آموزش عالی به30 درصد و در آموزش و پرورش به50 درصد برساند؛ تاکنون مدل علمی و عملیاتی توسعه آموزش های مهارتی ارائه نشده است. به منظور شناسایی چیستی آموزش های مهارتی در این پژوهش با استفاده از تحلیل محتوای استقرایی؛ با شناسایی 390 کد مفهوم، کدگذاری و دسته بندی آنها در سه مرحله نهایتا 71 شاخص اصلی؛ در 15 بعد و سه مولفه، تبیین و در ادامه با استفاده از تکنیک دلفی سه مرحله ای در بین 32 نفر از خبرگان علمی و اجرایی، این شاخص ها مورد جرح و تعدیل قرار گرفت و بطور کلی 61 شاخص، شش مولفه و دو بعد تغییرات جزئی یا کلی نموده و از نتایج آن پرسشنامه ای استخراج و به صورت الکترونیکی در میان مدیران و کارشناسان آموزش سازمان های فرهنگی توزیع و تعداد 124 پرسشنامه قابل تحلیل بدست آمد. مدل نهایی پژوهش به روش کمی از طریق آزمون‌های تحلیل عاملی تاییدی و معیار افزونگی مورد سنجش قرار گرفت. معیار نیکویی برازش برای مدل نهایی معادل 0.694 بدست آمد که مقدار مناسبی است. مطابق نتایج به دست آمده دو شاخص نیز در مدل کمی نیز دو شاخص حذف شدند. مدل نهایی توسعه آموزش‌های مهارتی در سه سطح فردی، گروهی سازمانی شامل مولفه‌های آموزش‌های مهارتی اقتصادی، آموزش‌های مهارتی اجتماعی، آموزش‌های مهارت‌های تکنولوژیک، آموزش‌های مهارت‌های سیاسی و آموزشی مهارتی فرهنگی ارائه شد که متناسب با هر یک پیشنهادات جداگانه‌ای ارائه شد.

    شماره نشریه
    18
    تاریخ نشر
    2017-09-23
    1396-07-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    دانش جو

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17713.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399636

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب