• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 23, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 23, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    برنامه ی درسی پست مدرن: راه حلی برای بهبود وضعیت نظام آموزش عالی ایران( طراحی و ارزشیابی الگو)

    (ندگان)پدیدآور
    کریمی, میناالله نادری, عزتسیف نراقی, مریم
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    578.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده با ورود جهان به هزاره سوم، آموزش عالی وارد دوران و عرصه جدیدی شده است و تقریباً همگان با این نظر موافقند که تعلیم و تربیت همانند جهان در معرض بازبینی و تغییر قرار گرفته است، تا به گونه ای سازنده با چالش هایی که پیش روی دارد مواجه شود. یکی از این رویکردها که می تواند آموزش عالی را متحول کند، برنامه ی درسی پست مدرن است که ناگزیر باید تمام نظامهای آموزشی آن را در برنامه های خود پیاده سازند. با توجه به اهمیت این رویکرد، مقاله حاضر درصدد تشریح و کاربرد آن در نظام آموزش عالی ایران است. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و با روش زمینه ای انجام شده است. بر این اساس ابتدا با مطالعه اسناد برنامه های درسی و مبانی نظری پست مدرن و مصاحبه با متخصصان رشته ی برنامه ریزی درسی تلاش گردید تا الگوی مناسب برای برنامه ی درسی نظام آموزش عالی ایران مبتنی بر ویژگیهای پست مدرن طراحی گردد و پس از دستیابی به الگوی مورد نظر، با استفاده از نظر متخصصان الگوی مذکور مورد اعتباربخشی قرار گرفت تا کاربردی بودن آن برای نظام آموزش عالی ایران مسجل گردد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آزمون خی دو و فیشر استفاده شده است. در مجموع از بین تمام عناصر برنامه ی درسی، شش عنصر که در بین اکثریت متخصصان برنامه-ریزی مورد توافق بود؛ مورد بررسی قرار گرفته است. در قسمت اعتباربخشی الگو نتایج حاصل نشان داد که متخصصان برنامه ریزی درسی میزان کاربردی بودن ویژگی های محتوا، روش های یاددهی- یادگیری، محیط یادگیری، یادگیرنده، ارزشیابی در آموزش عالی ایران را در سطح مطلوب و میزان کاربردی بودن ویژگی های اهداف را در سطح نسبتا مطلوب ارزیابی کرده اند.
    کلید واژگان
    واژه های کلیدی: الگوی برنامه ی درسی
    اعتباربخشی
    پست مدرنیسم
    آموزش عالی

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17690.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399620

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب