• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 23, شماره 13
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 23, شماره 13
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی کیفیت خدمات برنامه های آموزشی دوره های عالی انتظامی بر اساس مقیاس AQIP

    (ندگان)پدیدآور
    اسماعیلی, احمدرضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    665.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    کیفیت‌ آموزشی ازجمله‌ دغدغه‌هایی‌ است‌ که‌ همیشه‌ نظام‌ آموزشی بدنبال دستیابی‌ به‌ آن‌ بوده است.ارتقاء کیفیت‌ آموزش‌ مستلزم‌ ارزیابی‌ آموزشی‌ مستمر است‌. لذا سنجش کیفیت "برنامه خدمات آموزشی" موسسات آموزش عالی از اهمیت بالایی برخوردار است. نتایج ارزیابی کیفیت آموزشی دوره های عالی انتظامی بر اساس مقیاس برنامه بهبود کیفیت آموزش ( AQIP )نشان می‌دهد مقیاس های ارزش نهادن به افراد ، درک نیازها و کمک به یادگیری دارای وضعیت مناسب یا بالاترین درجه کیفیت هستند . این سه مقیاس جمعا 20.94 از 56.8689 امتیاز کسب شده یعنی 36% از کل امتیاز کیفیت و در مقابل 6.12از جمع28.17 شکاف کل یعنی 21.7% را دربر می گیرند . سه مقیاس برنامه ریزی و بهبود ، سنجش اثر بخشی و رهبری و ارتباطات کمترین درجه کیفیت را دارند . این سه مقیاس جمعا 14.57 از 56.8689 امتیاز کیفیت (% 25.6 ) و 12.43 از جمع 28.17 شکاف کل را با خود دارند . مقیاس ها ابتدا براساس شکاف ها و سپس با تکنیک تصمیم گیری گروهی تخصیص خطی فازی بردا اولویت بندی شدند . جامعه مورد بررسی شامل 43 شرکت کننده در دوره ها طی 3 سال 1392-94بودند. کلیه ی 43 نفر در تکمیل پرسشنامه ی دو بخشی تحقیق مشارکت داده شدند. از نظر آماری سرشماری محسوب و آزمون فرض انجام نپذیرفته است . بدلیل عدم امکان تعیین وزن قطعی شاخص ها در تکنیک بردا از اعداد متقارن فازی استفاده گردید . نتیجه کلی تحقیق دلالت بر رضایت شرکت کنندگان در دوره ها داشته و پیشنهاد می گردد مقیاس های AQIP با توجه به رتبه ی آن ها در بهبود بخشیدن به کیفیت بکار گرفته شوند .
    کلید واژگان
    برنامه ی خدمات آموزشی
    برنامه بهبود کیفیت آموزشی
    دوره های عالی انتظامی
    تکنیک تصمیم گیری گروهی بردا
    اعداد فازی متقارن

    شماره نشریه
    13
    تاریخ نشر
    2016-06-21
    1395-04-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17688.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399618

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب