بررسی کیفیت خدمات برنامه های آموزشی دوره های عالی انتظامی بر اساس مقیاس AQIP
(ندگان)پدیدآور
اسماعیلی, احمدرضانوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
کیفیت آموزشی ازجمله دغدغههایی است که همیشه نظام آموزشی بدنبال دستیابی به آن بوده است.ارتقاء کیفیت آموزش مستلزم ارزیابی آموزشی مستمر است. لذا سنجش کیفیت "برنامه خدمات آموزشی" موسسات آموزش عالی از اهمیت بالایی برخوردار است. نتایج ارزیابی کیفیت آموزشی دوره های عالی انتظامی بر اساس مقیاس برنامه بهبود کیفیت آموزش ( AQIP )نشان میدهد مقیاس های ارزش نهادن به افراد ، درک نیازها و کمک به یادگیری دارای وضعیت مناسب یا بالاترین درجه کیفیت هستند . این سه مقیاس جمعا 20.94 از 56.8689 امتیاز کسب شده یعنی 36% از کل امتیاز کیفیت و در مقابل 6.12از جمع28.17 شکاف کل یعنی 21.7% را دربر می گیرند . سه مقیاس برنامه ریزی و بهبود ، سنجش اثر بخشی و رهبری و ارتباطات کمترین درجه کیفیت را دارند . این سه مقیاس جمعا 14.57 از 56.8689 امتیاز کیفیت (% 25.6 ) و 12.43 از جمع 28.17 شکاف کل را با خود دارند . مقیاس ها ابتدا براساس شکاف ها و سپس با تکنیک تصمیم گیری گروهی تخصیص خطی فازی بردا اولویت بندی شدند . جامعه مورد بررسی شامل 43 شرکت کننده در دوره ها طی 3 سال 1392-94بودند. کلیه ی 43 نفر در تکمیل پرسشنامه ی دو بخشی تحقیق مشارکت داده شدند. از نظر آماری سرشماری محسوب و آزمون فرض انجام نپذیرفته است . بدلیل عدم امکان تعیین وزن قطعی شاخص ها در تکنیک بردا از اعداد متقارن فازی استفاده گردید . نتیجه کلی تحقیق دلالت بر رضایت شرکت کنندگان در دوره ها داشته و پیشنهاد می گردد مقیاس های AQIP با توجه به رتبه ی آن ها در بهبود بخشیدن به کیفیت بکار گرفته شوند .
کلید واژگان
برنامه ی خدمات آموزشیبرنامه بهبود کیفیت آموزشی
دوره های عالی انتظامی
تکنیک تصمیم گیری گروهی بردا
اعداد فازی متقارن
شماره نشریه
13تاریخ نشر
2016-06-211395-04-01




