• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 22, شماره 11
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 22, شماره 11
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    ارزشیابی برنامه درسی حمایت شده: چگونه فرایند یادگیری و آموزش را در دوره کارشناسی تسهیل کنیم؟

    (ندگان)پدیدآور
    ملکی, حسنعلی خالقی نژاد, سیدرضا زین آبادی, حسنخالقی نژاد, سید علیمقصود فراستخواه, دکترعباس عباسپور, دکتر
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    969.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    برنامه درسی حمایت شده به عنوان یکی از انواع برنامه‌های درسی که نقش کلیدی در بهبود کیفیت آموزش و یادگیری ایفاء می-کند، تا کنون به صورت جامع در پیشینه برنامه درسی آموزش عالی مورد بررسی قرار نگرفته است. مطالعه حاضر با هدف ارائه چارچوبی مفهومی برای ارزشیابی برنامه‌درسی حمایت شده در دوره کارشناسی صورت گرفته است. بر این اساس، از رویکرد پژوهش کیفی توصیفی و مصاحبه نیمه‌ساختاریافته استفاده شد و سی یک مصاحبه از دانشجویان از دانشجویان دوره کارشناسی (12 مورد)، اعضای هیئت علمی ( 17 مورد)، و کارشناسان دفتر برنامه ریزی وزارت علوم (2 مورد) انجام گردد. داده‌های به دست آمده با استفاده از کد گذاری باز، محوری و انتخابی تحلیل گردد. نتایج نشان داد که چارچوب مفهومی ارزشیابی از برنامه درسی حمایت شده از سه مقوله اصلی انتخاب نیروی انسانی؛ محیط آموزشی؛ و برنامه‌ریزی فرصت‌های یادگیری غیررسمی و دوازده زیرمقوله انتخاب اساتید با کیفیت، انتخاب دانشجوی با کیفیت، نسبت دانشجو به استاد، فضای فیزیکی آموزش، موقعیت فضای آموزش، امکانات فضای آموزشی، دسترسی سریع به منابع یادگیری، برنامه‌ریزی دوره‌های حین آموزش و برنامه‌ریزی ایجاد گروههای علمی تشکیل شده است. در مجموع، یافته‌های به دست آمده از این چارچوب مفهومی می‌تواند به عنوان ابزار مناسبی برای ارزشیابی از برنامه درسی حمایت شده در رشته‌های دانشگاهی مختلف مورد استفاده قرار گیرد.
    کلید واژگان
    چارچوب مفهومی
    ارزشیابی
    برنامه درسی حمایت شده
    دوره کارشناسی

    شماره نشریه
    11
    تاریخ نشر
    2015-12-22
    1394-10-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    برون سازمانی
    دانشگاه علامه طباطبایی
    برون سازمانی
    دانشگاه علامه
    عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش عالی
    عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17682.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399612

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب