تأثیر مهارتهای اجتماعی فرماندهان صف بر روی سازگاری دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی
(ندگان)پدیدآور
رضا زین آبادی, حسننورمحمدی, هادینوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی تأثیر مهارتهای اجتماعی فرماندهان صف دانشگاه علوم انتظامی بر روی سازگاری رفتاری، هیجانی و اجتماعی دانشجویان است. تحقیق حاضر از نظر ماهیت جزء تحقیقات علی – مقایسه ای و از نظر هدف جزء تحقیقات کاربردی است.
جامعه آماری آن شامل فرماندهان صف و دانشجویی دانشکدههای راهور، آگاهی و انتظامی دانشگاه علوم انتظامی در سال تحصیلی 91-1390 می باشد. انتخاب نمونه به روش نمونه گیری تصادفی ساده بوده است.
در تحقیق حاضر از ابزار پژوهشی پرسشنامه مهارتهای اجتماعی SSI (ریجیو 1989) برای سنجش مهارتهای اجتماعی فرماندهان صف و پرسشنامه سازگاری بل برای سنجش سازگاری دانشجویان استفاده گردید.
یافتههای پژوهش حاضر نشان میدهد میزان سازگاری اجتماعی، رفتاری و هیجانی دانشجویانی که تحت آموزش مربیان با مهارت بالای اجتماعی هستند بطور معنی داری بالاتر از دانشجویانی است که تحت آموزش مربیان با مهارت اجتماعی پایین میباشند و نیز تفاوتی در سازگاری دانشجویان رشتههای مختلف مشاهده نمیشود و ویژگیهای جمعیت شناختی نیز بر میزان سازگاری دانشجویان موثر نمیباشد.
همچنین این پژوهش نشان می دهد که میان سازگاری دانشجویان و مهارتهای اجتماعی فرماندهان صف رابطه معنی داری وجود داشته و مهارتهای اجتماعی فرماندهان صف بر سازگاری رفتاری ، هیجانی و اجتماعی دانشجویان موثر است.
شماره نشریه
10تاریخ نشر
2015-09-231394-07-01
ناشر
معاونت تربیت وآموزشسازمان پدید آورنده
درون سازمانیدرون سازمانی




