• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 20, شماره 2
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 20, شماره 2
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی میزان تأثیر برنامه‌ی آموزش خلاقیت بر افزایش خلاقیت دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی

    (ندگان)پدیدآور
    براتیان, مسعودبجانی, حسین
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    265.3کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف پژوهش حاضر، مطالعه‌ی میزان تأثیر برنامهی آموزش خلاقیت بر خلاقیت دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی در سال تحصیلی 90- 91 است. در این راستا به روش نمونه‏‏برداری تصادفی، چهارصدوهشتادوهفت نفر از بین دانشجویان دانشگاه برای بررسی میزان خلاقیت انتخاب شدند و پرسشنامهی خلاقیت تورنس به‌عنوان ابزار سنجش خلاقیت بر روی آن‏ها اجرا شد. در مرحلهی بعد، برای تعیین تأثیر مداخلهی آموزشی، گروه آزمایش (26 =n) و شاهد (26 =n) بهطور تصادفی از حجم نمونهی چهارصدوهشتادوهفت نفری انتخاب شدند؛ بدین صورت که نمرهی کلی آزمودنی‏هایی که در پرسشنامهی خلاقیت پایین‏تر بود، از حیث نمرهی کلی خلاقیت، میانگین، انحراف معیار، سن، پایهی تحصیلی، و رسته همتاسازی شدند و گروه آزمایش، تحت تأثیر برنامهی آموزش (کاربندی) قرار گرفت. نتایج پژوهش نشان داد که کاربندی آموزشی تأثیر معناداری در افزایش خلاقیت گروه آزمایش دارد. همچنین مشخص شد نمرهی کلی خلاقیت گروه شاهد که تحت تأثیر کاربندی آموزشی نبودند در پسآزمون تغییری نسبت به دورهی پیشآزمون نداشته است. در این پژوهش، مشخص شد که از نظر آماری بین متغیرهای تحصیلات پدر و مادر، شغل پدر و مادر، مدرک تحصیلی، پایهی تحصیلی، رسته‏های خدمتی با سطوح خلاقیت ارتباط معناداری وجود ندارد. سرانجام مشخص شد که بین پیشرفت تحصیلی و خلاقیت دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی رابطهی معناداری هست.
    کلید واژگان
    برنامه‌ی آموزش خلاقیت
    پرسش‌نامه‌ی خلاقیت تورنس
    دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی

    شماره نشریه
    2
    تاریخ نشر
    2013-09-23
    1392-07-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    بیرونی
    بیرونی

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17629.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399587

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب