• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 20, شماره 3
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • آموزش در علوم انتظامی
    • دوره 20, شماره 3
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مطالعه‌ ی تطبیقی نظام تربیت و آموزش عالی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با کشورهای ترکیه ، انگلستان و آمریکا

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی, رضابختیار, عیسی
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    231.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف از تحقیق حاضر، مقایسه‌ی نظام‌های آموزش عالی پلیس در کشورهای موردنظر و آشنایی با تشابهات و تفاوت‌های آن‌ها در ساختار مدیریت و نظام آموزش عالی، مقاطع تحصیلی و مدت‌زمان آموزش و عناوین کلی دروس نظری و عملی است. روش تحقیق، توصیفی– تحلیلی با تأکید بر مطالعات تطبیقی (روش‌های انتزاعی یا مطلق) است. جامعه‌ی آماری و (نمونه) ایران، مقطع کارشناسی انتظامی مصوب-گرایش عملیات انتظامی و جامعه-ی آماری و (نمونه) کشور‌های مورد مقایسه به‌دلایل ویژه‌ی مطروحه در تحقیق کشورهای ترکیه، انگلستان و آمریکا انتخاب شده است. ابزار جمع‌آوری اطلاعات، اسناد و مدارک درون‌‌سازمانی، کتب، مقالات داخلی و خارجی بوده است. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش‌های آماری توصیفی فراوانی و درصد فراوانی و جداول و نمودارها استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان می‌دهد ساختار و مدیریت نظام آموزش عالی در کشورهای ایران و ترکیه به‌نسبت، متمرکز و در انگلستان و آمریکا نسبتاً غیرمتمرکز است. مقاطع تحصیلی در ایران و ترکیه، مشخص و در کشورهای انگلستان و آمریکا تعریف نشده است. همچنین مدت تحصیل آموزش‌های پلیسی در ایران و ترکیه، طولانی و در انگلستان و آمریکا کوتاه‌تر است. عناوین کلی برنامه‌ی درسی نظری و عملی در بعضی موضوعات ویژه‌ی پلیس بین همه‌ی کشورهای مورد مطالعه، نسبتاً مشترک و در سایر موارد متفاوت است. جهت‌گیری برنامه‌ی درسی در آموزش پلیس ایران و ترکیه تقریباً نظری و در کشور‌های انگلستان و آمریکا عملی و تجربی است و درنهایت پیشنهاد شد در ایران نظام آموزش پلیس با اصلاحاتی حفظ و گسترده شده و مدت‌زمان آموزش آن با توسعه‌ی مقطع کاردانی، کوتاه‌تر و با گسترش دوره‌ی کارشناسی ناپیوسته مصوب عملی و تجربی‌تر شود.
    کلید واژگان
    آموزش و پرورش تطبیقی
    برنامه‌ی درسی
    تعلیم و تربیت
    نظام آموزش عالی

    شماره نشریه
    3
    تاریخ نشر
    2013-12-22
    1392-10-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش
    سازمان پدید آورنده
    درونی
    درونی

    شاپا
    2382-9613
    URI
    http://tps.jrl.police.ir/article_17616.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/399574

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب