آموزش در علوم انتظامی: Recent submissions
در حال نمایش موارد 1 - 20 از 212
-
ارائه مدل نظام مدیریت آموزشی و پژوهشی
(معاونت تربیت وآموزش, 2021-03-21)هدف پژوهش حاضر ارائه مدل نظام مدیریت آموزشی و پژوهشی است. این پژوهش از نظر هدف، توسعهای کاربردی و از لحاظ ماهیت، کیفی است. در این تحقیق با استفاده از رویکرد تحلیل محتوا، به بررسی و تحلیل مبانی نظری موجود در حوزه مدیریت ...
-
ارائه مدل بومی تربیت و آموزش پلیس با رویکرد آیندهپژوهی
(معاونت تربیت وآموزش, 2021-03-21)ﻫﺪف از ﺑﻮﻣﯽ ﺳﺎزی، ﻣﺘﻨﺎﺳﺐ ﺳﺎزی ﻧﻈﺮﯾﻪﻫﺎ، ﺑﺮای ﺗﻮﺿﯿﺢ ﺑﻬﺘﺮ ﭘﺪﯾﺪهﻫﺎی ﻣﺮﺗﺒﻂ ﺑﺎ زﻣﯿﻨﻪ ﺷﮑﻞﮔﯿﺮی و وﺟﻮدی ﭘﺪﯾﺪه ﻣﻮرد ﻣﻄﺎﻟﻌﻪ اﺳﺖ. ﺑﺎ اﺳﺘﻔﺎده از اﯾﻦ روشﻣﯽﺗﻮان ﺑﺮﺧﯽ ﻧﻈﺮﯾﻪﻫﺎ را در زﻣﯿﻨﻪ اﺟﺘﻤﺎﻋﯽ، ﻓﺮﻫﻨﮕﯽ، ﻣﺬﻫﺒﯽ و اﻗﺘﺼﺎدی ﺧﺎص ﺧﻮد ﻣﻮرد ﺑﺮرﺳﯽ ...
-
چارچوب تبیینی وجوه تحلیلی انواع اثربخشی برنامههای درسی آموزش عالی بر اساس رویکرد راهبردی: یک مطالعه کیفی
(معاونت تربیت وآموزش, 2021-03-21)هدف پژوهش حاضر تدوین چارچوب تحلیلی، تبیینی ارزشیابی اثربخشی برنامههای درسی آموزش عالی بر اساس رویکرد راهبردی بود. روش مورد استفاده مطالعه موردی کیفی و مشارکت کنندگان بالقوه، اعضای هیأت علمی در رشته برنامه-ریزی درسی در ...
-
تبیین پیشایندها و پسایندهای استقرار مدیریت جهادی در نظام آموزش
(معاونت تربیت وآموزش, 2021-03-21)هدف از پژوهش حاضر، تبیین پیشایندها و پسایندهای استقرار مدیریت جهادی در نظام آموزش عالی بوده، طرح تحقیق از نوع کیفی -کمی با بکارگیری تکنیکهای تحلیل تم، دلفی و دیماتل است. در تحلیل تم، با استفاده از روش نمونهگیری گلوله ...
-
ارائه مدلی برای کاهش فرسودگی و استرس شغلی بر اساس دلبستگی شغلی و مهارتهای توانمندسازی در کارکنان بانک قرضالحسنه مهر ایران
(معاونت تربیت وآموزش, 2021-03-21)پژوهش حاضر با هدف ارائه مدلی برای کاهش فرسودگی و استرس شغلی بر اساس دلبستگی شغلی و مهارتهای توانمندسازی در کارکنان بانک قرضالحسنه مهر ایران صورت گرفت. روش پژوهش، توصیفی-همبستگی بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل کلیه کارکنان ...
-
ارائهی مدل ساختاری جرئت ورزی بر اساس مسئولیت پذیری، اضطراب اجتماعی با میانجی گری خود ناتوان سازی تحصیلی در دانش آموزان
(معاونت تربیت وآموزش, 2021-03-21)هدف از پژوهش حاضرارائه ی مدل پیش بینی جرئت ورزی بر اساس مسئولیت پذیری، اضطراب اجتماعی با میانجی گری خود ناتوان سازی تحصیلی در دانش آموزان است. روش پژوهش توصیفی- همبستگی مبتنی بر معادلات ساختاری است. جامعه آماری پژوهش کلیهی ...
-
طراحی و اعتباریابی پرسشنامه توانمندسازهای چابکی برای دانشگاهها
(معاونت تربیت وآموزش, 2021-02-19)هدف پژوهش حاضر طراحی و اعتباریابی پرسشنامه توانمندسازهای چابکی به منظور سنجش میزان برخورداری دانشگاهها از ابزارها و لوازم تحقق چابکی بود. بهمنظور تحقق هدف فوق ازروش پژوهش آمیخته استفادهشد. درمرحله کیفی، ابزار گردآوری ...
-
مدل مفهومی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مؤلفه های مستخرج از متون اسلامی
(معاونت تربیت وآموزش, 2020-06-21)هدف از اجرای این پژوهش مدل مفهومی جذب هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان بر اساس مؤلفه های مستخرج از متون اسلامی بود. حوزه پژوهش حاضر کلیه متون اسلامی و به طور مشخص، قرآن کریم و نهج البلاغه با استفاده از رویکرد هدفمند بود. روش ...
-
نگاه تطبیقی به عدالت، فضیلت و خیرات عمومی در قرآن کریم و نهجالبلاغه و جامعهگرایی
(معاونت تربیت وآموزش, 2019-12-22)جامعهگرایی یا اجتماعگرایی یکی از مباحث اصلی فلسفه سیاسی معاصر است. از منظر تبارشناسی، جامعهگرایی در دهه 1980 و در واکنش به جهان شمولی لیبرالیسم و لابرتاریانیسم و نسبیتگرایی پست مدرنیسم به وجود آمد. مایکل والزر،السدیر ...
-
تاثیر سیاستگذاری و فنون تصمیمگیری مدیران بر ارتقای مهارتهای تخصصی کارکنان اداره کل امور مالیاتی مازندران به منظور ارائه مدل
(معاونت تربیت وآموزش, 2019-06-22)هدف کلی پژوهش حاضر، بررسی تاثیر سیاستگذاری و فنون تصمیمگیری مدیران بر ارتقاء مهارتهای تخصصی کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان مازندران به منظور ارائه مدل بود. این پژوهش از نظر هدف، کاریردی و از نظر روش توصیفی از نوع ...
-
اثربخشی آموزش تنظیم هیجانی مبتنی بر مدل گروس بر عملکرد تحصیلی و حل مساله در دانش آموزان مقطع دبستان
(معاونت تربیت وآموزش, 2018-06-22)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان مبتنی بر مدل گروس بر بر عملکرد تحصیلی و حل مساله در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران در سال 1397 بود. پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل ...
-
اثربخشی امید درمانی بر سرزندگی تحصیلی و آرزوهای تحصیلی در دانش آموزان مقطع متوسطه
(معاونت تربیت وآموزش, 2018-06-22)پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی امید درمانی بر سرزندگی تحصیلی و آرزوهای تحصیلی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران در سال 1399، انجام شد. پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه ...
-
اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر اهمالکاری تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان مقطع متوسطه
(معاونت تربیت وآموزش, 2018-06-22)هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی آموزش مهارت های زندگی بر اهمالکاری تحصیلی و بهزیستی روانشناختی دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران در سال 1397 بود. روش مورد استفاده در این پژوهش برحسب هدف کاربردی و از نظر گردآوری دادهها از نوع ...
-
اثربخشی درمان هیجان مدار بر رفتار کمک طلبی تحصیلی و آرزوهای شغلی در دانش آموزان مقطع متوسطه
(معاونت تربیت وآموزش, 2018-03-21)هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش رویکرد هیجان مدار بر رفتار کمک طلبی تحصیلی و آرزوهای شغلی در دانش آموزان مقطع متوسطه شهر تهران در سال 1397 انجام شد. روش: روش پژوهش حاضر نیمه آزمایشی است و برای جمعآوری دادهها ...
-
اعتباریابی و رتبهبندی شاخصهای ارتباط دانشگاه و صنعت با استفاده از تکنیک تصمیمگیری چند معیاره
(معاونت تربیت وآموزش, 2017-09-23)ارتباط دانشگاه و صنعت تجسم تعامل هدفمند دانشگاه و عوامل محیطی در راستای توسعه منطقهای، ملی و فراملی است. در همین راستا هدف مقاله حاضر اعتبار یابی و رتبهبندی شاخصهای ارتباط دانشگاه و صنعت است. مطالعه حاضر توصیفی بوده و ...
-
تحلیلی شماتیک بر بایسته های آموزشی اطلاعات محوری در نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران
(معاونت تربیت وآموزش, 2018-12-22)پیچیدگی جرایم، همزمان با تحولات مداوم ناشی از گستردگی وسیع فناوری های پیشرفته اطلاعاتی و ارتباطاتی و پدید آمدن بسترهای جدید بزهکاری و جرم، نیروی انتظامی را ناگزیر به پذیرش و توسعه ی رویکرد اطلاعات محوری نموده است. پذیرش و ...
-
بررسی تأثیر آموزش مؤلفه های مستخرج از مبنای انسان شناسی عقل از نظرگاه حضرت علی علیه السلام و ارتباط معنایی آن با اصل تعامل و مشارکت اجتماعی
(معاونت تربیت وآموزش, 2019-12-22)مولفه های تعقل و تعامل، قدمتی همزاد انسان دارند و انسان به دلیل آنکه موجودی اجتماعی است، نیاز دارد که بسیاری از کارها را براساس مبنای عقل و با تکیه بر روح تعامل و مشارکت اجتماعی انجام دهد.لذا هدف از این پژوهش بررسی نسبت ...
-
نگرشی تحلیلی و آموزشی به جامعیت سیاست جنایی در عین اولویت گرایی با تأکید بر پاسخ های غیررسمی به انحرافات اجتماعی
(معاونت تربیت وآموزش, 2019-12-22)امروزه علوم جنایی شاهد ظهور کیفرشناسی نوینی است که تاکید آن بر محدود کردن استفاده از زندان برای مجرمان خطرناک و به کاری گیری ظرفیت های اجتماع در اصلاح مجرمان غیرخطرناک و اصلاح پذیر است. این کیفرشناسی مبتنی بر دیدگاه «مدیریت ...
-
نگاه تطبیقی به عدالت در نظریه امام علی (ع) و لیبرالدموکراسی
(معاونت تربیت وآموزش, 2019-12-22)عدالت و برابری یکی از مفاهیم کاربردی در اندیشه سیاسی ایران و اسلام و همچنین اندیشه سیاسی مغرب زمین است. کتاب نهجالبلاغه امام علی (ع) در قیاس با سایر آثار و پژوهشهای مرتبط با اندیشه سیاسی اسلام، یکی از مهمترین منابعی است ...
-
اولویتبندی ابعاد، مولفهها و شاخصهای موثر در جهت ارزیابی عملکرد مدیران سازمانهای دولتی استان آذربایجان غربی با بهرهگیری از بیانیه گام دوم انقلاب
(معاونت تربیت وآموزش, 2019-12-22)پژوهش حاضر به اولویتبندی ابعاد، مولفهها و شاخصهای موثر در جهت ارزیابی عملکرد مدیران سازمان های دولتی استان آذربایجان غربی با بهره گیری از بیانیه گام دوم انقلاب پرداخته است. روش تحقیق به صورت آمیخته می باشد. جامعه آماری ...



