• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهش‌های اطلاعاتی و جنایی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی پژوهش‌های اطلاعاتی و جنایی
    • دوره 11, شماره 41
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    رابطۀ استفاده از فضای سایبر با گرایش دانش آموزان به خشونت

    (ندگان)پدیدآور
    حمید خرازانی, سید
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    447.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مقالۀ حاضر با هدف رابطۀ استفاده از فضای مجازی با گرایش دانش آموزان به خشونت با هدف سنجش تأثیر فضای مجازی در گرایش‌های پرخاشگرانه دانش آموزان صورت گرفته است. اهمیت این تحقیق از آنجا نشئت می‌گیرد که امروزه فضای مجازی تأثیرات نامطلوبی در بروز رفتارهای هیجانی پرخاشگرانه در بین دانش‌آموزان علیه دیگران به وجود آورده است. این فضا، علیرغم جذابیت‌ها، سرگرمی‌ها و پاسخ به کنجکاوی‌های علمی مانند فیلم و بازی‌های رایانه‌ای، روح و روان دانش آموزان را به مخاطره می‌اندازد. این تحقیق با روش توصیفی – پیمایشی با انتخاب جامعۀ آماری از دانش آموزان منطقه 22 تهران صورت گرفته است. همچنین، برای نمونه‌گیری ابتدا با محاسبۀ حجم نمونه از طریق معادلۀ کوکران، تعداد 146 نفر انتخاب و نمونه‌ها با روش نمونه‌گیری خوشه‌ای چندمرحله‌ای از سطح دبیرستان‌های منطقه انتخاب شدند. ابزار تحقیق نیز برای جمع‌آوری داده‌ها، پرسشنامۀ محقق ساخته بوده که قبل از اجرا، اعتبار و پایایی آن مورد تأیید قرار گرفت که درنهایت، داده‌ها در دو بخش توصیف و آزمون فرضیه‌ها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌های تحقیق نشان می‌دهد که نقش خانواده در کنترل گرایش به خشونت دانش آموزان بسیار مؤثر بوده و در رتبۀ اول قرار دارد، همچنین، فضای خشونت‌طلبی در اینترنت و بازی‌های اینترنتی نیز در افزایش خشونت‌طلبی دانش آموزان مؤثر بوده و در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. نتایج نشان می‌دهد عضویت دانش آموزان در گروه‌های استفاده کننده در اینترنت و استفاده از بازی‌های رایانه‌ای سبب گرایش آنان به خشونت می‌شود. از طرفی، کنترل و نظارت بر استفادۀ آنان از اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای سبب کنترل خشونت در این گروه می‌شود.
    کلید واژگان
    فضای سایبر
    دانش آموزان
    پرخاشگری
    اینترنت
    بازی‌های رایانه‌ای

    شماره نشریه
    41
    تاریخ نشر
    2016-03-20
    1395-01-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین

    شاپا
    1735-9367
    2588-7076
    URI
    http://icra.jrl.police.ir/article_18173.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/398503

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب