جایگاه خلاقیت و شهود در تفکر راهبردی
(ندگان)پدیدآور
بشیر بنائم, یاسرنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تفکر راهبردی ترکیبی از خلاقیت، کارآمدی و درگیری شهودی و ادراکی افراددرسازمان است. در متن حاضر، سعی شده است که شهود و خلاقیت به طور نسبتاً کامل شرح داده شود؛ در مقالاتی که تاکنون نوشته شده است، به نقش و جایگاه خلاقیت و شهود، آن گونه که شایسته این دو عامل است، توجه نشده و موجب کم رنگی آن در مباحث مهمی مثل تفکر راهبردی شده است.نوع تحقیق حاضر مروری، از بُعد هدف نیز تقریباًمی توان گفت کاربردی و از حیث روش تحقیقی- توصیفی است. با توجه مطالب بیان شده و نتایج به دست آمده از بررسی نظریات اندیشمندان حوزه راهبرد، چنین استنباط می شود که خلاقیت و شهود نقش بسیار موثری در بهبود تفکر راهبردی افراد سازمان، مخصوصاً مدیران، دارد؛ با توجه به این مطلب، سازمان ها برای دست یابی به این نوع طرز تفکر باید توجه بیشتری به دو متغیر خلاقیت و شهود داشته باشند.
کلید واژگان
تفکر راهبردیشهود
خلاقیت
شماره نشریه
38تاریخ نشر
2011-12-221390-10-01




