تحلیلی بر پیشآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از تکنیکهای تاپسیس فازی و دیمتل فازی
(ندگان)پدیدآور
شول, عباسسیاح پور, علیحسین آزادی, محمدنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف پژوهش حاضر، شناسایی و تحلیل پیشآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری با استفاده از تکنیکهای تاپسیس فازی و دیمتل فازی است. در این تحقیق ابتدا از طریق مطالعه ادبیات پژوهش و نظرسنجی از خبرگان، پیشآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری شناسایی شدند. در ادامه، با استفاده از تکنیک تاپسیس فازی به اولویتبندی پیشآیندهای مدیریت ارتباط با مشتری پرداخته شد. جامعه این تحقیق را 10 تن از کارشناسان بانک قوامین و اساتید دانشگاه آشنا و صاحبنظر با موضوع مورد مطالعه پژوهش تشکیل میدهند. در ادامه، با استفاده از تکنیک دیمتل فازی، اثرگذاری و تأثیرپذیری پیشآیندها مورد بررسی و تحلیلهای موشکافانه قرار گرفت. با توجه به نتایج بهدستآمده میتوان بیان کرد که دادهکاوی اطلاعات مربوط به مشتریان و اربابرجوعان، از لحاظ اولویتبندی، رتبه نخست را به دست آورد. همچنین، گسترش میزان استفاده از فناوری اطلاعات مهمترین علت (تأثیرگذارترین شاخص) و ایجاد استراتژی مدیریت ارتباط با مشتری (خلق ارزش) مهمترین معلول (تأثیرپذیرترین شاخص) در نظر گرفته میشوند.
کلید واژگان
پیشآیندهای مدیریت ارتباط با مشتریبانک قوامین
تاپسیس فازی
دیمتل فازی
شماره نشریه
61تاریخ نشر
2017-06-221396-04-01
ناشر
مرکز تحقیقات کاربردی معاونت طرح و برنامه و بودجه ناجاسازمان پدید آورنده
استادیار گروه مدیریت صنعتی، دانشکده اقتصاد و علوم اداری، دانشگاه ولیعصر (عج)، رفسنجان، ایراندانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه ولیعصر (عج)، رفسنجان، ایران
دانشجوی کارشناسی ارشد مدیریت دولتی، دانشگاه ولیعصر (عج)، رفسنجان، ایران




