سنجش مولفه های خدمت گزاری در مدیران سازمان های دولتی(مبتنی بر تئوری ارزشمند رهبری خدمتگزار)
(ندگان)پدیدآور
حضرتی, محمودمحمدی, فرشتهنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
تئوری رهبری خدمت گزار، به عنوان یک الگوی ارزشمند رهبری و مدیریت در قرن حاضر به شمار می رود. برخورداری مدیران از ویژگی ها و خصایص خدمت گزاری می تواند به اعتماد سازمانی، رضایت و خشنودگی شغلی، رفتارهای شهروندی سازمانی، عملکرد، توانمند سازی، تعهد و وفاداری سازمانی و ایجاد نشاط در محیط کار منجر شود.
در این مقاله سعی شده است با توجه به ادبیات تحقیق و ویژگی های ارائه شده توسط نویسندگان مختلف براساس نمونه ای شامل مدیران و کارکنان در سازمان های دولتی، ویژگی ها و مؤلفه های خدمت گزاری در مدیران بر مبنای تئوری ارزشمند رهبری خدمت گزار مورد سنجش و بررسی قرار گیرد. نتایج تحقیق نشان دهنده پائین بودن میانگین نمره ابزار اندازه گیری ویژگی های خدمت گزاری در مدیران و هم چنین وجود اختلاف میان ادراک مدیران و کارکنان در ویژگی های خدمت گزاری می باشد.
کلید واژگان
خدمت رسانیتئوری رهبری خدمت گزار
خدمات دولتی نوین
سازمان های دولت
شماره نشریه
29تاریخ نشر
2010-12-221389-10-01




