رابطه بین نیازهای غالب با عملکرد آموزشی مدرسان دانشگاه علوم انتظامی امین
(ندگان)پدیدآور
عباس پور, قدرتنوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین نیازهای غالب با عملکرد آموزشی مدرسان دانشگاه علوم انتظامی امین است. روش پژوهش توصیفی (همبستگی) است. جامعه آماری در این پژوهش، مدرسان دانشگاه علوم انتظامی امین در سال 1395 است. حجم نمونه بر اساس جدول مورگان (120 نفر) از مدرسان شامل 100نفر مرد و 20 نفر زن است که به شیوه نمونهگیری شیوه تصادفی- طبقهای انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده برای جمعآوری اطلاعات شامل پرسشنامههای نیازهای غالب (محققساخته) و عملکرد آموزشی (محققساخته) در قالب 103 سؤال پنجگزینهای (نیازهای غالب) و چهار گزینهای (عملکرد آموزشی) است. از آزمونهای تحلیل رگرسیون چندمتغیره (مدل گامبهگام) و ضریب همبستگی پیرسون استفاده شده است. نتایج بهدست آمده از آزمون همبستگی پیرسون بیانگر رابطهای مثبت و معنادار بین متغیرهای پیشبین (نیازهای: فیزیولوژیکی، ایمنی، اجتماعی، احترام، خودشکوفایی) با متغیر ملاک (عملکرد آموزشی) است. همچنین عملکرد آموزشی مدرسان بر اساس مجموع متغیرهای پیشبین با رگرسیون چندگانه تبیین شد. نتیجه نهایی نشان داد که متغیرهای پیشبین (نیازهای: فیزیولوژیکی، ایمنی، اجتماعی، احترام، خودشکوفایی) قدرت پیشبینی متغیر ملاک (عملکرد آموزشی) را دارند.
کلید واژگان
نیازهای غالبعملکرد آموزشی
مدرسان
شماره نشریه
48تاریخ نشر
2018-06-221397-04-01




