نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorاحدی, محمدرضاfa_IR
dc.contributor.authorفولادی, فرزینfa_IR
dc.contributor.authorنظرپناهی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:12:48Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:12:48Z
dc.date.available1399-07-09T11:12:48Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:12:48Z
dc.date.issued2018-11-22en_US
dc.date.issued1397-09-01fa_IR
dc.date.submitted2018-09-15en_US
dc.date.submitted1397-06-24fa_IR
dc.identifier.citationاحدی, محمدرضا, فولادی, فرزین, نظرپناهی, محمد. (1397). بررسی تطبیقی قوانین و مقررات ایمنی عابرپیاده در ایران و کشورهای مدل. فصلنامه علمی ترویجی راهور, 1397(43), 53-86.fa_IR
dc.identifier.issn1753-8280
dc.identifier.urihttp://tale.jrl.police.ir/article_91203.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397453
dc.description.abstractبررسی تطبیقی قوانین و مقررات ایمنی عابرپیاده در ایران و کشورهای مدل علاوه برکمک به شناسایی نقاط ضعف احتمالی در قوانین و مقررات ایمنی ایران در قبال کاربران راه آسیب‌پذیر بهویژه عابرین‌پیاده، می‌تواند راهگشایی جهت اتخاذ تدابیر اثربخش در بهبود قوانین و مقررات ایمنی عابرپیاده در کشور عزیزمان ایران باشد. در این تحقیق که مبتنی بر مطالعه‌ی منابع موجود در کتابخانه‌های ایران و ترجمه‌ی قوانین و مقررات موجود در سامانه‌ها و وبگاه‌های رسمی کشورهای مدل شامل: ایالات متحده، ایرلند، استرالیا، بریتانیا و کانادا است، تلاش شده تا علاوه بر آیین‌نامه‌های رانندگی، قوانین و مقررات در برگیرنده‌ی مخاطرات کلیدی ایمنی عابرین‌پیاده و راهبردهای ملی اتخاذ شده در این کشورها شناسایی و راهکارهایی برای بهبود سطح ایمنی عابرین‌پیاده در کشورمان پیشنهاد شود. درعین حال، هدف اصلی این رساله «بررسی و شناخت قوانین و مقررات ایمنی عابران‌پیاده در کشورهای مدل و میزان بازدارندگی و اثربخشی این قوانین و مقررات و مقایسه‌ی آنها با بندهای مرتبط با قوانین و مقررات ترافیکی ایران جهت استفاده و روزآمد نمودن آنها» می‌باشد. مقایسه‌ی قوانین و مقررات و آمار تلفات عابرین‌پیاده در ایران و کشورهای مدل نشان داد که علی‌رغم کاهش 7/44درصدی تلفات عابرین‌پیاده در مقایسه با سال مبدأ و اعمال قوانین نسبتاً بازدارنده در راستای ایمنی عابرین‌پیاده و دیگر کاربران‌ترافیکی در بازه‌ی‌زمانی 10ساله‌ی مورد تحقیق، همچنان ایران بیشترین میانگین درصد از کل متوفیان عابرپیاده در میان کشورهای مدل را به خود اختصاص داده‌ که بیانگر وضعیت نامناسب سهم متوفیان عابرپیاده نسبت به کل متوفیان رانندگی در کشورمان است که اهتمام بیشتر دست‌اندرکاران حوزه ایمنی راه را می‌طلبد.fa_IR
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی ترویجی راهورfa_IR
dc.relation.ispartofrahvaren_US
dc.subjectقوانین و مقرراتfa_IR
dc.subjectراهبردهاfa_IR
dc.subjectایمنیfa_IR
dc.subjectعابر‌پیادهfa_IR
dc.subjectکاهش تلفاتfa_IR
dc.subjectکشورهای مدلfa_IR
dc.titleبررسی تطبیقی قوانین و مقررات ایمنی عابرپیاده در ایران و کشورهای مدلfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.typeعلمی ترویجیfa_IR
dc.contributor.departmentدرون سازمانیfa_IR
dc.citation.volume1397
dc.citation.issue43
dc.citation.spage53
dc.citation.epage86


فایل‌های این مورد

فایل‌هااندازهقالبمشاهده

فایلی با این مورد مرتبط نشده است.

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد