• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ترویجی راهور
    • دوره 1396, شماره 37
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی ترویجی راهور
    • دوره 1396, شماره 37
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    پیش‌بینی تعداد تغییر خط اختیاری در آزادراه‌ها با استفاده از مدل‌های رگرسیون شمارشی

    (ندگان)پدیدآور
    عسکری, معینسیدابریشمی, سیداحسان
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    386.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: به‌طورکلی آزادراه‌ها به دلیل شرایط هندسی، سرعت و تعداد خطوط عبور زیاد، درصد زیادی از حجم جریان ترافیک را عبور می‌دهند. پدیدۀ تغییر خط می‌تواند باعث کاهش ظرفیت عملکردی آزادراه‌ها شده و درنتیجه زمان سفر جریان ترافیک را افزایش داده و باعث کاهش سرعت و ایمنی شود. تغییر خط به دو نوع تغییر خط اختیاری و اجباری تقسیم‌بندی می‌شود. تغییر خط اختیاری به‌منظور بهبود شرایط رانندگی و تغییر خط اجباری در جهت پیروی از هدف مسیر است. هدف از این مطالعه، ارائۀ مدل رگرسیون شمارشی برای پیش‌بینی تعداد تغییر خط اختیاری در آزادراه‌ها است. روش: اطلاعات استفاده‌شده در این مطالعه، از پردازش داده‌های یک آزادراه بین ایالتی آمریکا به‌ دست‌آمده است. سپس با استفاده از این داده، دو نوع مدل رگرسیون خطی و رگرسیون پوآسن و سپس به‌منظور بررسی خوبی مدل‌ها، نمودار مشاهده - برآورد آن‌ها نیز ارائه ‌شده است. ازجمله مهم‌ترین کاربردهای این مدل، استفاده از آن در نرم‌افزارهای شبیه‌سازی در سطح ماکروسکوپیک و استفاده در مدل‌های تعیین سطح سرویس است. یافته‌ها: متغیرهای مجازی شمارۀ خط عبور، تعداد خودروهای خط عبور جاری و پس‌ازآن میانگین سرعت خط عبور جاری و خط عبور هدف، بیشترین تأثیر را در برآورد این مدل داشته‌اند. نتیجه‌گیری: در مقایسه بین دو مدل رگرسیون خطی و رگرسیون شمارشی، مشاهده شد که مدل رگرسیون شمارشی به دلیل نزدیکی مشخصات نسبت به ویژگی تغییر خط، این پدیده را بهتر توصیف می‌کنند. همچنین پیشنهاد می‌شود که در پژوهش‌های آینده، تغییر خط اجباری و تفاوت‌های دو مدل نیز بررسی شود.
    کلید واژگان
    تغییر خط
    رگرسیون شمارشی
    آزادراه
    تغییر خط اختیاری

    شماره نشریه
    37
    تاریخ نشر
    2017-03-21
    1396-01-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا

    شاپا
    1753-8280
    URI
    http://tale.jrl.police.ir/article_10893.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/397415

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب