• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1398, شماره 48
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1398, شماره 48
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    مقایسه اثربخشی روشهای کمی و کیفی ارزشیابی اساتید دانشگاه علوم انتظامی بر مهارتهای اجتماعی دانش آموختگان

    (ندگان)پدیدآور
    منظمی تبار, جواد
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    206.5کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف : مهارتهای اجتماعی مجموعه رفتارهای فرا گرفته شده و مورد قبولی است که افسران پلیس را قادر می سازد تا با مردم رابطه مطلوب داشته باشند.این پژوهش با هدف بررسی میزان اثربخشی اجرای آزمایشی ارزشیابی کیفی (عملکردی ) در مقایسه با روش ارزشیابی کمی(نمره ای) بر مهارت‌های اجتماعی دانش آموختگان دانشگاه علوم انتظامی در سال تحصیلی98-97 انجام شده است. روش : روش تحقیق ما از نوع علی مقایسه‌ای می باشد.و جامعه آماری کلیه دانش آموختگان دانشگاه به تعداد تقریبی 420نفر هستند،که برای تعیین حجم نمونه با استفاده از جدول مورگان تعداد201نفر ازآنها به عنوان حجم نمونه (100 نفر ارزشیابی عملکردی و 101 نفر ارزشیابی کمی ) به روش تصادفی ساده انتخاب شدند.اطلاعات مورد نیاز از طریق پرسشنامه‌ محقق ساخته از دانش آموختگان جمع آوری شد. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات بدست آمده از روشهای آمار توصیفی همچون میانگین و انحراف معیار و برای بررسی فرضیه های تحقیق به دلیل برقرار بودن مفروضات استفاده از آزمونهای آماری پارامتریک از آزمون تی برای گروههای مستقل استفاده شد. یافته ها : نتایج بدست آمده نشان می دهند که ارزشیابی عملکردی تأثیر بیشتری نسبت به ارزشیابی نمره‌ای بر میزان کارگروهی و همکاری و کاهش رقابت و همچنین افزایش مشارکت آنها در بحث و گفتگوهای دانشجویی دارد. با توجه به نتایج این تحقیق اجرای ارزشیابی کیفی عملکردی با رفع برخی کاستی‌ها توصیه می‌شود. همچنین در وضع موجود میزان برخورداری دانش آموختگان گروه ارزشیابی کمی از مهارت های اجتماعی در کل همه موارد پایین‌تر از حد میانگین بود.
    کلید واژگان
    ارزشیابی ‌عملکردی
    ارزشیابی نمره ای
    مهارت‌اجتماعی
    مشارکت
    کارگروهی

    شماره نشریه
    48
    تاریخ نشر
    2019-12-22
    1398-10-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم انتظامی گروه اجتماعی

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_92326.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396611

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب