• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1394, شماره 31
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1394, شماره 31
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تدوین مولفه ها و نشانگرهای تدریس اثربخش جهت بکارگیری توسط استادان دانشگاه علوم انتظامی

    (ندگان)پدیدآور
    اسلامیان, حسن
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    383.1کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    مهمترین و فنی ترین ابزار در اجرای برنامه های درسی مر تبط با دانشگاه علوم انتظامی، انجام تدریس اثربخش توسط استادان این دانشگاه می باشد. بر این اساس یکی از مهمترین و ضروری ترین رسالت های مسئولان دانشگاه های انتظامی و محققان حوزه تدریس در کشورمان، انجام پژوهش های کاربردی و اثربخش در این زمینه می باشد. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی از نوع اکتشافی بوده که با استفاده از مطالعات متعدد کتابخانه ای و مطالعه دقیق منابع علمی مرتبط با حوزه تدریس اثربخش در دانشگاه، به تدوین مولفه ها و نشانکرهای تدریس اثربخش، جهت بکارگیری توسط استادان دانشگاه علوم انتظامی در راستای تحقق اهداف و رسالتهای ناجا پرداخته شد. اهم یافته های پژوهش عبارتند از:1- به طور کلی مهمترین دیدگاه های ارائه شده توسط صاحب نظران و محققان حوزه تدریس در مورد مولفه ها و معیارهای تدریس اثربخش در دانشگاه عبارتند از: دیدگاه میلر(2003)، دیدگاه کناپر و کروپلی(2000)، دیدگاه پاتریک و اسمارت ( 1998)، دیدگاه برایت من و همکاران (1993)، دیدگاه ویلبرت مکیچی (1999)، دیدگاه رامزدن(2005)، دیدگاه روسن شین و فرست(1993)، دیدگاه اچسون و گال(2003)، دیدگاه فرنچ (French ,1998)، دیدگاه نیکول و هاریسون (2003).2- استادان دانشگاه علوم انتظامی برای اجرای یک تدریس اثربخش و با کیفیت جهت تحقق اهداف و رسالتهای دانشگاه علوم انتظامی، باید مولفه هایی نظیر طراحی تدریس، اجرای آموزش، مدیریت کلاس درس، روابط انسانی،ارزشیابی و ویژگی های شخصیتی مطلوب، را در فرایند تربیت و آموزش نیروی انسانی و دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی، به کار بگیرند 3- مهمترین مولفه های اخلاق تدریس از دیدگاه صاحب نظران جهت بکارگیری توسط استادان دانشگاه علوم انتظامی عبارتند از: مولفه کار آمدی آموزشی،مولفه کار آمدی در ارائه محتوا، مولفه کمک به رشد حرفه ای دانشجویان،مولفه احترام به همکاران، مولفه فضای بحث مناسب، مولفه احترام به کلاس، مولفه ارزشیابی مناسب و درست.
    کلید واژگان
    آموزش
    تدریس
    تدریس اثربخش
    ناجا

    شماره نشریه
    31
    تاریخ نشر
    2015-09-23
    1394-07-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_13030.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396518

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب