• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1393, شماره 26
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1393, شماره 26
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر انگیزه بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پلیس

    (ندگان)پدیدآور
    صالحی, رضا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    280.9کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    چکیده در وضعیت فضای دانشگاهی امروز و وظیفه‌ای که این نهاد در جهت پیشرفت تحصیلی دانشجویان بر عهده دارد، فراگیری ایجاد انگیزه در آنان نسبت به پیشرفت تحصیلی از جمله موضوعات بسیار مهمی است که هر دانشگاهی (خصوصاً دانشگاه پلیس) بایستی به آن توجه داشته باشد. لذا پژوهش حاضر به منظور بررسی و تبیین رابطه انگیزه با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه پلیس ارائه گردیده است.جامعه آماری تحقیق شامل 250 نفر از دانشجویان دوره20 کارشناسی دانشگاه پلیس می باشد که روش نمونه گیری آن بصورت تصادفی و با استفاده از فرمول کوکران انجام گرفته است. روش پژوهش بصورت میدانی انجام شده که به منظور رسیدن به پاسخ سئوالات پرسشنامه نرم شده AMS بر روی دانشجویان به اجرا در آمده و نتایج حاصله از آن با استفاده از نرم افزار spss در دوسطح آمار توصیفی و روشهای آمار استنباطی (‌t تک گروهی)، تحلیل واریانس و همبستگی پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته است. برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشجویان از معدل واحدهای گذرانیده شده آنها استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان می دهد میزان انگیزه درونی دانشجویان دانشگاه پلیس برای تحصیل بالاست و رابطه مستقیمی بین انگیزه درونی و پیشرفت تحصیلی آنان وجود دارد. نتایج تحقیق حاضر نشان دهنده پایین بودن عدم انگیزه در انگیزش تحصیلی دانشجویان و رابطه منفی و معنادار بین آن و پیشرفت تحصیلی دانشجویان می باشد. همچنین نتایج پژوهش حاضر نشان می دهد که علیرغم بالا بودن اندازه سطوح تشکیل دهنده انگیزه بیرونی در دانشجویان، انگیزه بیرونی در پیشرفت تحصیلی آنان موثر نیست. نتایج تحقیق حاکیست که تفاوت معنی داری در سطوح انگیزشی تنظیم همانند سازی شده، تنظیم درونی و تنظیم بیرونی بین دانشجویان دانشگاه پلیس وجود دارد. این دانشجویان در سطوح انگیزشی خود نمرات بالا و در سطوح تعیین کننده نمرات کمتری کسب کرده اند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که دانشجویان دانشگاه پلیس نسبت به تحصیل انگیخته تر هستند.
    کلید واژگان
    پیشرفت تحصیلی
    انگیزه
    انگیزش درونی
    انگیزش بیرونی
    دانشگاه پلیس

    شماره نشریه
    26
    تاریخ نشر
    2014-06-22
    1393-04-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_13002.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396490

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب