• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1392, شماره 21
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه مدیریت بر آموزش انتظامی
    • دوره 1392, شماره 21
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی و تحلیل برنامه درسى مرتبط با آموزش درجه‏دارى رسته انتظامى ناجا و ارایه راهکارهای اثربخش در این زمینه

    (ندگان)پدیدآور
    اسلامیان, حسناسلامیان, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    276.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    هدف اصلی پژوهش حاضر بررسی و تحلیل برنامه درسى آموزش درجه دارى رسته انتظامى ناجا و ارایه راهکارهای اثربخش در این زمینه بوده است. پژوهش حاضر از حیث هدف کاربردی و از حیث روش توصیفی از نوع اکتشافی بوده که با استفاده از مطالعات متعدد کتابخانه ای و مطالعه دقیق منابع علمی مرتبط با دروس آموزشی نیروی انتظامی و برنامه درسی تفصیلی درجه دارى رسته انتظامى ناجا، به تشریح و تدوین دقیق برنامه درسی بر مبناى اهداف برنامه درسى در ابعاد سه گانه (توسعه دانش، مهارت و نگرش‏هاى حرفه‏اى در محیط کار، تسهیل انطباق در محیط کار، تسهیل یادگیرى در محیط کار) پرداخته شده است. اهم یافته‏های پژوهش حاضر حاکی از آن است: 1- دروس مرتبط با برنامه درسی درجه داری رسته انتظامی ناجا شامل: پى جویى انتظامى جرایم،ایست و بازرسى نفر، خودرو و اماکن، پیشگیرى انتظامى جرایم، نگارش‏هاى انتظامى، خدمات انتظامى در سوانح و بلایا، حفاظت از اماکن و تأسیسات، گشت انتظامى،آشنایى با طرح‏هاى انتظامى، ابلاغ اوراق قضایى،کاربرد رایانه در امور انتظامى، آمادگى جسمانى و دفاع شخصى، تشکیل پرونده قضایى، کنترل اجتماعات، دستگیرى، بازداشت و بدرقه متهمان، آشنایى با نحوه برخورد با بسته‏هاى مشکوک، سلاح شناسى و منش اجتماعى می‏باشند که متناسب با هرکدام از این دروس، دانش، مهارت و نگرش‏هاى مورد انتظار و عملکرد و توانمندى‏هاى مورد انتظار به ارایه شدند. 2- شاخص‏هاى تسهیل انطباق برنامه درسی تفصیلى درجه‏دارى رسته انتظامى در محیط کار شامل: رفتار همسو با ارزش‏ها و هنجارهاى مطلوب سازمان، انجام وظیفه در شرایط و موقعیت‏هاى مختلف انطباق رفتار با قوانین و مقررات جارى و جدید، نظم پذیرى درموقعیت‏هاى مختلف سازمانى و عملیاتى، هماهنگى و همکارى با سلسله مراتب و همکاران، رعایت اصول و آداب انتظامى، تشخیص خوب از بد، کار درست از کار نادرست، تعهد به اهداف و ارزش‏هاى سازمان، علاقه مند به عضویت در سازمان می‏باشند. 3- شاخص‏هاى تسهیل یادگیرى برنامه درسی تفصیلى درجه داراى رسته انتظامى در محیط کار شامل: توسعه الگوهاى رفتارى جدید (خلاقانه) در نتیجه تجارب کارى، توانایى کشف و اصلاح خطاها و نواقص کارى خود و دیگران، جست و جو گرى و تحلیل شرایط و عوامل خارجى مرتبط با مأموریت، امکان بازآفرینى رفتار و تجارب آموخته شده در عمل، الگوپذیرى رفتارهاى مورد انتظار در سازمان توانایى درک و تفسیر محیط اجتماعى (انتظارات مترتب بر نقش، مدل ها و مقایسه هاى اجتماعى)، عبرت از رفتارها و وقایع ناخوشایند در سازمان، توانایى توسعه ارتباطات همه جانبه اثربخش در محیط کار و تسلط و اعتماد به نفس در محیط کار می باشند.
    کلید واژگان
    برنامه درسى
    آموزش درجه دارى
    رسته انتظامى ناجا

    شماره نشریه
    21
    تاریخ نشر
    2013-03-21
    1392-01-01
    ناشر
    معاونت تربیت وآموزش ناجا

    شاپا
    2382-96137
    URI
    http://mape.jrl.police.ir/article_12970.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396458

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب