آسیب شناسی به کارگیری یادگیری کنشی در سازمان آموزههای برای سازمان پلیس کشور
(ندگان)پدیدآور
خیراندیش, مهدیجواد کاملی, محمد
نوع مدرک
Textزبان مدرک
فارسیچکیده
در عصر حاضر، بستر عمل سازمانها متحول گردیده است و به زعم بسیاری از اندیشمندان، در نوعی فرایندهای کاری پیچیده و غیرقابل پیشبینی فعالیت میکنند. در این بستر منبع کلیدی و ارزشمند حصول موفقیت، کسب، خلق و استفاده مؤثر دانش است. آنچه در این زمان میتواند روند حرکت سازمانها جهت کسب موفقیت را تسهیل نماید، مکانیزم یادگیری و تکامل بهسوی سازمانهای یادگیرنده است. این امر معمولاً در دستور کار بسیاری از سازمانها قرار دارد. اما شرایط کنونی، عمدتاً فرصت زمانی کمتری برای یادگیری در اختیار میگذارد. بر این اساس، سازمانها نیازمند رویکردی نوین برای آموزش هستند که امکان همزمان آموزش و عمل را فراهم آورد. رویکرد «یادگیری کنشی» به عنوان یکی از رویکردهای مهم یادگیری سازمانی این مهم را محقق میسازد. این مقاله با استفاده از روش جمعآوری اطلاعات کتابخانهای، درصدد است با معرفی مفهوم، ماهیت و فرایند پروژههای یادگیری کنشی، با آسیبشناسی آن نسبت به آگاهی بخشی و تغییر نگرش مدیران آموزشی سازمان پلیس کشور مسیر حرکت سازمان در فرایند های آموزشی را تسهیل نماید.
کلید واژگان
یادگیری کنشیسازمان یادگیرنده
آسیب شناسی
سازمان پلیس
شماره نشریه
12تاریخ نشر
2010-12-221389-10-01



