• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات امنیت اجتماعی
    • دوره 9, شماره 56
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات امنیت اجتماعی
    • دوره 9, شماره 56
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    طراحی و پیاده سازی مدل مفهومی مدیریت احساس امنیت با رویکرد ISM (مطالعه موردی: شهروندان شهر خرم آباد)

    (ندگان)پدیدآور
    محمدی مقدم, یوسفasadi, somaye
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    502.7کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    مقاله پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    لزوم پرداختن به مقوله امنیت و احساس امنیت، به عنوان یکی از مؤلفه های مهم و تأثیرگذار در برقراری نظم در کشور و محیط های همچون شهرها سبب انجام این مطالعه باهدف ارائه مدل مفهومی برای مدیریت احساس امنیت شد. روش انجام این تحقیق کمی با رویکرد معادلات ساختاری تفسیری که در دو بخش انجام شده است. در بخش اول ابتدا با بررسی ادبیات نظری عوامل مؤثر بر احساس امنیت شناسایی سپس 21 نفر از خبرگان نیروی انتظامی و مدیریت شهر خرم آباد که با روش نمونه گیری قضاوتی و هدفمند انتخاب شده بودند با بهره گیری از تکنیک دلفی به ارزیابی عوامل پرداختند که درنهایت 38 شاخص در قالب 11 بعد اصلی شناسایی شد. در مرحله بعد به منظور برقراری ارتباط و توالی بین ابعاد و ارائه مدل ساختاری از روش مدل سازی ساختاری تفسیری بهره گرفته شد. نتایج تحقیق منجر به طراحی مدل یکپارچه مدیریت احساس امنیت در پنج سطح شده است که نقش نیروی انتظامی به عنوان سنگ زیربنای مدل و تأثیرگذارترین عامل شناسایی شد. در بخش دوم برای سنجش مدل از دیدگاه شهروندان پرسشنامه ای طراحی و بعد از احراز اعتبار و پایایی پرسشنامه در اختیار 267 نفر از شهروندآن که با استفاده از فرمول کوکران و شیوه نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند، قرار گرفت. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون های آماری تی و فریدمن انجام شد که نتایج تحلیل آماری حاکی از تأیید نتایج به دست آمده در بخش اول بود.
    کلید واژگان
    احساس امنیت
    مدیریت احساس امنیت
    ساختاری- تفسیری
    شهروندان

    شماره نشریه
    56
    تاریخ نشر
    2019-02-20
    1397-12-01
    ناشر
    ناجا
    سازمان پدید آورنده
    هیئت علمی و دانشیار دانشگاه علوم انتظامی امین
    کارشناسی ارشد مدیریت بازرگانی گرایش بازاریابی دانشگاه لرستان

    شاپا
    17353823
    URI
    http://sss.jrl.police.ir/article_92110.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/396267

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب