• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی راهور
    • دوره 1392, شماره 5
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی راهور
    • دوره 1392, شماره 5
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    بررسی تخلفات، طول مدت رانندگی و اوقات شبانه روز در بروز تصادفات رانندگی

    (ندگان)پدیدآور
    فردوسی, طیبهعباسپور آذر, زهرا
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    406.0کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    این پژوهش رابطه میان انواع زمان واکنش و انجام تخلفات، طول مدت رانندگی و اوقات شبانه روز در بروز تصادفات رانندگی را بررس ��ی کرده است. روش تحقیق این پژوهش، توصیفی- تحلیلی از نوع علمی- مقایس های )پس رویدادی( است. جامعه این پژوهش را کلیۀ رانندگان تصادفی و غیر تصادفی شهر تهران تش ��کیل م یدهند. حجم نمونه در این پژوهش 407 نفر که 206 نفر آنها رانندگان تصادفی و 201 نفر دیگر غیر تصادفی از شهر تهران بودند. هر دو گروه با روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. از، کرونوسکوپ به عنوان ابزار سنجش زمان واکنش استفاده گردید. نتایج نشان داد که در رانندگان غیر تصادفی مهمترین عاملی که با ساعات تصادف همبستگی نشان داده است مربوط به زمان واکنش پیچیده بدون حالت انتظار و ارائه محرک نور بوده است. همچنین نتایج نشان داد بین زمان واکنش و میزان پرداخت جریمه رابطه معناداری وجود ندارد و زمان واکنش انتخابی، مه مترین نوع زمان واکنشی است که با طول مدت رانندگی در رانندگان غیر تصادفی رابطه همبستگی نشان داده است، در ضمن در رانندگان تصادفی، زمان واکنش ساده و پیچیده، )با حالت انتظار و ارائه محرک نور و بدون حالت انتظار و ارائه محرک صوت( با طول مدت رانندگی رابطه معناداری دارند، عامل زمان واکنش پیچیده بدون حالت انتظار و محرک نور با طول مدت رانندگی با هم همبست هاند.
    کلید واژگان
    زمان واکنش
    تخلفات رانندگی
    طول مدت رانندگی
    اوقات شبانه روز
    تصادفات رانندگی

    شماره نشریه
    5
    تاریخ نشر
    2013-06-22
    1392-04-01
    ناشر
    مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا

    شاپا
    2322-3529
    URI
    http://talar.jrl.police.ir/article_11536.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/395663

    Related items

    Showing items related by title, author, creator and subject.

    • بررسی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر وقوع حوادث رانندگی در شهر تهران 

      سید علی پور, سید خلیل؛ حسنی آهنگر, عباس (مرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجا, 2019-02-20)
      زمینه و هدف: پژوهش حاضر به‌منظور شناسایی عوامل اجتماعی و فرهنگی مؤثر بر حوادث رانندگی در میان شهروندان شهر تهران موردمطالعه قرار گرفته است؛ بنابراین پژوهش حاضر به‌دنبال پاسخ‌گویی به این سؤال برآمده که مهم‌ترین عامل اجتماعی ...

    • بررسی نقش آگهی‌های تلویزیون در مدیریت تصادفات جاده‌ای 

      انتخابی, رضا؛ قربانی, علی (دانشگاه علوم انتظامی امین, 2018-08-23)
      بیشتر حوادث جاده‌ای در ایران ناشی از رفتارهای پرخطر، عدم آگاهی، فقر فرهنگی و عدم آموزش‌های لازم است. هدف این تحقیق، بررسی تأثیر پیام‌ها و آگهی‌های تبلیغاتی تلوزیونی در تغییر رفتار رانندگان و کاهش تصادفات جاده‌ای است. این ...

    • میزان رابطه گذر زمان با فراموشی قوانین راهنمایی و رانندگی 

      مطلبی, داود؛ رفیعی, حسن‌رضا؛ تزار, هویدا (دانشگاه علوم انتظامی امین, 2017-12-22)
      همه ما در زندگی خود مواردی را سراغ داریم که نتوانسته‌ایم مطلب، اسم یا نام مکانی را به‌یاد بیاوریم. بسیاری از فراموشی‌ها در اختیار انسان نیست و بی‌تفاوتی یا بی‌اعتنایی افراد به قوانین را نمی‌رساند. هدف از نگارش این تحقیق، ...

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب