نمایش مختصر رکورد

dc.contributor.authorمهری آدریانی, مریمfa_IR
dc.contributor.authorعلی نادی, محمدfa_IR
dc.date.accessioned1399-07-09T11:07:25Zfa_IR
dc.date.accessioned2020-09-30T11:07:25Z
dc.date.available1399-07-09T11:07:25Zfa_IR
dc.date.available2020-09-30T11:07:25Z
dc.date.issued2016-12-21en_US
dc.date.issued1395-10-01fa_IR
dc.date.submitted2016-01-04en_US
dc.date.submitted1394-10-14fa_IR
dc.identifier.citationمهری آدریانی, مریم, علی نادی, محمد. (1395). ساختارعاملی، روایی، پایایی و هنجاریابی مقیاس منبع کنترل رانندگی در رانندگان تاکسی شهراصفهان. فصلنامه علمی راهور, 1395(19), 139-164.fa_IR
dc.identifier.issn2322-3529
dc.identifier.urihttp://talar.jrl.police.ir/article_11657.html
dc.identifier.urihttps://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/395562
dc.description.abstractزمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی ساختار عاملی، روایی، پایایی و هنجاریابی مقیاس منبع کنترل رانندگی صورت گرفت. روش: این پژوهش، کاربردی و از دستة مطالعات روان سنجی بود که به صورت مقطع ی در سال 1394 انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش، کلیه رانندگان تاکسی شهر اصفهان و نمونه آماری شامل 470 نفر از رانندگان تاکسی شهر اصفهان بودند که به روش نمونه گیری غیرتصادفی هدفمند انتخاب شدند . ابزار گردآور ی بود. برای بررسی ویژگی های روان سنجی از ضریب آلفا ی (T-LOC) اطلاعات، مقیاس منبع کنترل رانندگی 80/8 کرونباخ، روایی محتوا، روایی هم زمان (مقیاس مسئولیت پذیری کالیفرنیا) و روایی سازه با نرم افزار لیزرل 4 و بسته نرم افزاری آماری در علوم اجتماعی نسخه 20 استفاده شد. نتایج: نتایج نشان داد که پایایی مقیاس منبع کنترل رانندگی با روش ضریب آلفای کرونباخ بر ای منبع کنترل 0 و منبع کنترل بیرونی که شامل سه خرد همقیاس رانندگان د یگر، سرنوشت، / درونی (خرده مقیاس خود) 91 0 به دست آمد. روایی / 0 و در کل (منبع کنترل بیرونی) 71 / 0 و 50 /46 ،0/ محیط و وسیله نقلیه بود، به ترتیب 69 0 معنادار به دست آمد . / 0 می باشد که در سطح خطا ی 01 / هم زمان با مقیاس مسئولیت پذیری کالیفرنیا 23 همچنین نتایج تحلیل عاملی تأییدی نشان داد که مدل چهارعاملی مقیاس منبع کنترل رانندگی از برازش مناسب ی برحسب شاخ صهای مجذورکای، درجه آزادی، شاخص رمز ی، شاخص برازندگ ی، شاخص تعد یل شدة برازندگی، برازندگی تطبیقی برخوردار بود و تمامی گویه های مقیاس دارای ضریب تأثیر معنی دار بر روی عامل مربوط به خود بودند. پیشنهادها: با توجه به تحلیل های آماری صورت گرفته می توان از مقیاس منبع کنترل رانندگ ی به عنوان یک ابزار تشخیصی استفاده کرد و منبع کنترل درون ی و بیرونی رانندگان را مشخص کرد و در جهت آموزش رانندگان در این متغیر اقدامات لازم را انجام دادfa_IR
dc.format.extent673
dc.format.mimetypeapplication/pdf
dc.languageفارسی
dc.language.isofa_IR
dc.publisherمرکز تحقیقات کاربردی پلیس راهور ناجاfa_IR
dc.relation.ispartofفصلنامه علمی راهورfa_IR
dc.relation.ispartofTraffic Law Enforcement Research Studiesen_US
dc.subjectمنبع کنترل رانندگیfa_IR
dc.subjectساختار عاملیfa_IR
dc.subjectرواییfa_IR
dc.subjectپایاییfa_IR
dc.subjectهنجاریابیfa_IR
dc.titleساختارعاملی، روایی، پایایی و هنجاریابی مقیاس منبع کنترل رانندگی در رانندگان تاکسی شهراصفهانfa_IR
dc.typeTexten_US
dc.contributor.departmentمدرسfa_IR
dc.contributor.departmentهیئت علمی دانشگاه ازاد اسلامی اصفهان (خوراسگان)fa_IR
dc.citation.volume1395
dc.citation.issue19
dc.citation.spage139
dc.citation.epage164


فایل‌های این مورد

Thumbnail

این مورد در مجموعه‌های زیر وجود دارد:

نمایش مختصر رکورد