| dc.contributor.author | روضه ای, منصور | fa_IR |
| dc.contributor.author | یعقوب نژاد, احمد | fa_IR |
| dc.contributor.author | پورزمانی, زهرا | fa_IR |
| dc.contributor.author | توانگر, افسانه | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 1399-07-09T11:05:01Z | fa_IR |
| dc.date.accessioned | 2020-09-30T11:05:01Z | |
| dc.date.available | 1399-07-09T11:05:01Z | fa_IR |
| dc.date.available | 2020-09-30T11:05:01Z | |
| dc.date.issued | 2019-12-22 | en_US |
| dc.date.issued | 1398-10-01 | fa_IR |
| dc.date.submitted | 2019-07-17 | en_US |
| dc.date.submitted | 1398-04-26 | fa_IR |
| dc.identifier.citation | روضه ای, منصور, یعقوب نژاد, احمد, پورزمانی, زهرا, توانگر, افسانه. (1398). موانع استقرار و اجرای بودجهریزی عملیاتی در نیروی انتظامی. پژوهش های مدیریت انتظامی, 14(4), 741-760. | fa_IR |
| dc.identifier.issn | 1735-9570 | |
| dc.identifier.issn | 2645-3371 | |
| dc.identifier.uri | http://pmsq.jrl.police.ir/article_92075.html | |
| dc.identifier.uri | https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394712 | |
| dc.description.abstract | زمینه و هدف: یکی از اصلاحات در نظام بودجهریزی کشورمان مطابق با ماده 138 قانون برنامه چهارم توسعه، حرکت به سوی «بودجهریزی عملیاتی» است که بر سنجش عملکرد دولتها تأکید میکند. استقرار بودجهریزی عملیاتی مستلزم اجرای حسابداری بهای تمامشده بهمنظور تعیین بهای تمامشده خدمات ارائه شده توسط تمام واحدهای تابعه نیروی انتظامی است و لزوم دستیابی به بهای تمامشده خدمات مستلزم استفاده از مبنای حسابداری تعهدی برابر مفاد تبصره 26 قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت در استفاده کنندگان از بودجه عمومی است. روش: این پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از نظر نحوه جمعآوری دادهها ترکیبی است. در بخش کیفی با روش با تحلیل محتوا با نمونهگیری هدفمند و نظری و ابزار مصاحبه نیمه ساختار یافته، نظرات تخصصی خبرگان (دانشگاهی و تجربی) بودجهریزی عملیاتی گردآوری و در سه مرحله کدگذاری باز، محوری و انتخابی، موانع شناسایی شد و با استفاده از تحلیل محتوای اسناد بالادستی، مدل طراحی و روایی مدل نیز با استفاده از فن دلفی مثلثی فازی توسط 25 نفر از نخبگان آگاه بودجهریزی عملیاتی مورد تأیید قرار گرفت. در بخش کمی، موانع بهدست آمده با استفاده از فن «اِی. اِچ. پی» رتبهبندی و درنهایت با تحلیل خوشهای، رهنمودهایی برای استقرار و اجرای بودجهریزی عملیاتی ارائه شد. یافتهها: یافتههای پژوهش حاضر نشان داد که موانع و محدودیتهای استقرار بودجهریزی عملیاتی در نیروی انتظامی شامل: برنامهریزی و سیاستگذاری، مدیریت، تشکیلات، مقررات، تهیه و تصویب، تخصیص اعتبار، سیستم حسابداری و گزارشگری، نظارت و حسابرسی، شاخص و استاندارد، کار کارشناسی و آموزش هستند. نتایج: در پژوهش حاضر، موانع استقرار و اجرای بودجهریزی عملیاتی شناسایی و پس از رتبهبندی موانع، رهنمودها و گانت چارت مراحل استقرار آن در پلیس پیشگیری نیروی انتظامی تدوین شد. | fa_IR |
| dc.format.extent | 966 | |
| dc.format.mimetype | application/pdf | |
| dc.language | فارسی | |
| dc.language.iso | fa_IR | |
| dc.publisher | دانشگاه علوم انتظامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | پژوهش های مدیریت انتظامی | fa_IR |
| dc.relation.ispartof | Police Management Studies Quarterly | en_US |
| dc.subject | بودجهریزی عملیاتی | fa_IR |
| dc.subject | حسابداری تعهدی | fa_IR |
| dc.subject | حسابداری بهای تمامشده | fa_IR |
| dc.subject | حسابداری بخش عمومی | fa_IR |
| dc.subject | گزارشگری مالی بخش عمومی | fa_IR |
| dc.title | موانع استقرار و اجرای بودجهریزی عملیاتی در نیروی انتظامی | fa_IR |
| dc.type | Text | en_US |
| dc.type | برگرفته از رساله دکتری | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشجوی دکتری رشته حسابداری، دانشکده اقتصاد و حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران مرکز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز | fa_IR |
| dc.contributor.department | دانشیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز | fa_IR |
| dc.contributor.department | استادیار گروه حسابداری دانشگاه آزاد اسلامی، واحد تهران مرکز | fa_IR |
| dc.citation.volume | 14 | |
| dc.citation.issue | 4 | |
| dc.citation.spage | 741 | |
| dc.citation.epage | 760 | |