• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت انتظامی
    • دوره 15, شماره 1
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • پژوهش های مدیریت انتظامی
    • دوره 15, شماره 1
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    تاثیر مدیریت برند داخلی بر رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجی کیفیت زندگی کاری کارکنان پلیس+10

    (ندگان)پدیدآور
    پورنگ, علیغیور باغبانی, سید مرتضیدعائی, حبیب الهنادرنژاد, عاطفه
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    405.8کیلوبایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    پژوهشی
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    زمینه و هدف: با توجه به پیچیدگی‏ مأموریت‏های نیروی انتظامی، استفاده از نیروهای واجد رفتارهای شهروندی سازمانی، می‏تواند در موفقیت این سازمان بسیار مهم باشد. هدف از نگارش پژوهش حاضر بررسی تاثیر مدیریت برند داخلی بر رفتار شهروندی سازمانی از طریق کیفیت زندگی کاری در میان کارکنان پلیس+10 استان خراسان جنوبی است. روش: پژوهش حاضر از جنبه هدف، کاربردی بوده که به شیوه توصیفی  پیمایشی داده‏های لازم گردآوری شده است و از نظر نوع به دلیل بررسی تاثیر میان متغیرهای پژوهش، در زمره پژوهش‏های همبستگی قرار می‏گیرد. جامعه آماری، کارمندان دفاتر پلیس+10 خراسان جنوبی به تعداد 80 نفر است و به‌روش نمونه‏گیری تصادفی ساده و با استفاده از جدول مورگان تعداد 66 نفر انتخاب شد. ابزار جمع‏آوری داده‏ها پرسشنامه استاندارد بود. تجزیه ­و تحلیل داده­ها با روش مدل‏سازی معادلات ساختاری و به کمک نرم‏افزار Smart PLS در دو بخش مدل اندازه‏گیری و بخش ساختاری انجام پذیرفت. در بخش اول ویژگی­های فنی پرسشنامه به‏وسیله شاخص‏های پایایی معرف‏ها و پایایی مرکب و روایی همگرا و روایی افتراقی بررسی شد. یافته‏ها: نتایج پژوهش تاثیر مدیریت برند داخلی بر کیفیت زندگی کاری و رفتار شهروندی سازمانی و همچنین تاثیر کیفیت زندگی کاری بر رفتار شهروندی سازمانی را تایید کرد و درنهایت تاثیر مدیریت برند داخلی بر رفتار شهروندی سازمانی با نقش میانجی کیفیت زندگی کاری تایید شد. نتایج: با توجه به یافته‏های پژوهش، پیشنهاد می‌شود که مدیران دفاتر پلیس+10 به مدیریت برند داخلی و کیفیت زندگی کاری کارکنان برای ایجاد و تقویت رفتار شهروندی سازمانی و درنهایت بهبود عملکرد سازمان خود توجه ویژه کنند.
    کلید واژگان
    مدیریت برند داخلی
    کیفیت زندگی کاری
    رفتار شهروندی سازمانی
    پلیس+10
    سازمان خدمات‏ محور

    شماره نشریه
    1
    تاریخ نشر
    2020-03-20
    1399-01-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی
    سازمان پدید آورنده
    کارشناس ارشد‌ مدیریت بازرگانی- استراتژیک. دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین‏ المللی امام رضا (ع). مشهد، ایران
    استادیار گروه مدیریت. دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین‏المللی امام رضا (ع). مشهد، ایران
    دانشیار گروه مدیریت. دانشکده امور اداری و اقتصادی، دانشگاه فردوسی مشهد، ایران
    کارشناس ارشد‌ مدیریت بازرگانی- بازاریابی. دانشکده مدیریت و حسابداری، دانشگاه بین‏المللی امام رضا (ع). مشهد، ایران

    شاپا
    1735-9570
    2645-3371
    URI
    http://pmsq.jrl.police.ir/article_93621.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394426

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب