• ثبت نام
    • ورود به سامانه
    مشاهده مورد 
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک
    • دوره 1396, شماره 46
    • مشاهده مورد
    •   صفحهٔ اصلی
    • نشریات فارسی
    • فصلنامه علمی مطالعات مدیریت ترافیک
    • دوره 1396, شماره 46
    • مشاهده مورد
    JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

    شبیه‌سازی عملکرد اتوبوس‌های تندروی شهری

    (ندگان)پدیدآور
    شیرازی, بابک
    Thumbnail
    دریافت مدرک مشاهده
    FullText
    اندازه فایل: 
    1.349 مگابایت
    نوع فايل (MIME): 
    PDF
    نوع مدرک
    Text
    زبان مدرک
    فارسی
    نمایش کامل رکورد
    چکیده
    یکی از مهم‌ترین گونه‌های مدل‌سازی سامانه‌های حمل‌ونقل، تحلیل و طراحی حرکت اتوبوس‌های تندروی شهری در شرایط مختلف ترافیکی است. با توجه به این‌که برای مسافران سفرهای سریع درون‌شهری مدنظر است و ازسوی دیگر نیز سفرهای سریع همراه با کاهش ترافیک، مدنظر کارشناسان امر است، در نتیجه متخصصان باید به‌دنبال راه‌حلی باشند که هم‌زمان با ایجاد امکان سفرهای سریع و با قابلیت اطمینان بالا به کاهش ترافیک هم کمک کند. در این مطالعه، برای بررسی عملکرد سامانه اتوبوس‌های تندرو، سناریوهای مختلف اثرات اجرای سیستم اولویت‌دهی در تقاطع‌ها، سناریو امکان و اثرات تنظیم زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها و سناریو استفاده از خطوط سریع‌السیر با شرایط توقف محدود با استفاده از شبیه‌سازی مورد بررسی قرار گرفت. استفاده از شبیه‌سازی ترافیکی برای تحلیل تصمیم‌گیری سامانه‌های حمل‌ونقل، به‌سرعت در حال توسعه است. نتایج بررسی سناریوهای پژوهش نشان می‌دهد که روش هماهنگ‌کردن چراغ‌های راهنمایی، عملکرد بهتری نسبت به سیستم اولویت‌دهی در تقاطع‌ها را دارد و ایجاد یک خط توقف محدود با تعداد محدودی مکان سبقت‌گرفتن، باعث بهبود قابل ملاحظه زمان سفر و قابلیت اطمینان در سیستم می‌شود. هم‌چنین این مطالعه نشان می‌دهد نتایج پیاده‌سازی روش‌های مختلف به‌شدت به شرایط خاص هر خط وابسته است. ارائه یک الگوی شبیه‌سازی چند سناریویی، برای زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی همراه با یک سیستم اولویت‌دهی و قابلیت تفکیک اتوبوس‌ها به‌صورت یک‌پارچه می‌تواند به حداقل‌کردن زمان توقف اتوبوس‌ها، زمان انتظار ایستگاه‌ها در سرفاصله‌های زمانی و افزایش مطلوبیت و قابلیت اطمینان سفر کمک کند.
    کلید واژگان
    تصمیم‌گیری حمل‌ونقل
    اتوبوس‌های تندرو
    شبیه‌سازی چند سناریویی
    تقاطع‌های خطوط سریع‌السیر
    شرایط توقف محدود

    شماره نشریه
    46
    تاریخ نشر
    2017-12-22
    1396-10-01
    ناشر
    دانشگاه علوم انتظامی امین
    سازمان پدید آورنده
    دانشگاه علوم و فنون مازندران

    شاپا
    2008-4005
    2383-3920
    URI
    http://tms.jrl.police.ir/article_19059.html
    https://iranjournals.nlai.ir/handle/123456789/394210

    مرور

    همه جای سامانهپایگاه‌ها و مجموعه‌ها بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌هااین مجموعه بر اساس تاریخ انتشارپدیدآورانعناوینموضوع‌‌ها

    حساب من

    ورود به سامانهثبت نام

    آمار

    مشاهده آمار استفاده

    تازه ترین ها

    تازه ترین مدارک
    © کليه حقوق اين سامانه برای سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران محفوظ است
    تماس با ما | ارسال بازخورد
    قدرت یافته توسطسیناوب